سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دردهای مبهم قفسه سینه در ابتدای صبح نشانه ای از بیماری قلبی است

 فوق تخصص جراحی قلب گفت:دردهای مبهم قفسه سینه که گاهی بروز می کند مثلا تنها در ابتدای صبح باشد نشانه ای از دردهای قلبی است.

معصومی  فوق تخصص جراحی قلب  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت: دریچه میترال دریچه یک طرفه و  به شکل دو نیمه چتر است و اگر بالاتر از حد طبیعی مقابل هم قرار گیرند و ارتعاشی ایجاد می کنند  که موحب تپش قلب می شود و تازمانیکه توام با نارسایی گردش خون نباشد جز بیماری های مهم تلقی نمیشود
 
 وی با بیان اینکه خود تشخیصی و خود درمانی باید اجتناب شود چرا که  زمان مهم و طلایی درمان از دست می رود گفت:درد قلبی به صورت پراکنده است اگر دیر مراجعه کنند ممکن است به عمل جراحی کشیده شود و فرصت درمان درست از دست می دهند و نیمی از قلب خراب می شود.
 
معصومی گفت: بیمارانی که سابقه فامیلی دارند و دچار مشکلات قلبی هستند باید در سن چهل سالگی به پزشک مراجعه کنند و یا کسانی که دیابت دارند که اعصاب  آن ها اسیب می بینند باید کنترل شوند وافراد مبتلا به فشار خون؛ وزن بالایی بیماری قلبی هستند و باید چکاپ شوند.
 
وی بیان کرد: در سنین 40 و 50سالگی بیماری جوانی کرونری است و باید تمام برادر و خواهر های خانواده باید سالیانه چک شوند و یا هر  فردی که  در خانواده ان ها بیماری محرز قلبی هست باید به پزشک مراجعه کنند.
 
 معصومی گفت: به طور کلی درد فشارنده و سوزاننده و خنجری که توام با عرق کردن و بی حالی باشد به معنای  سکته قلبی  است مگر خلاف آن ثابت شود.
 
وی ادامه داد: اگر  درد در محل معده باشد برای افرادی که  بیماری معده ندارند  باید سکته قلبی تلقی کرد چراکه  ضایعات تحتانی قلب درست در کنار معده است و درد ناگهانی در معده شروع می شود و  درد های شدید در قفسه سینه  که طول بکشد دردهای است که به سکته باید فکر کنیم.
 
 وی ادامه داد: دردهای مبهم قفسه سینه که گاهی هست یا نیست مثلا در ابتدای صبح باشد و با فعالیت کم شود نشانه ای از دردهای قلبی است و باید دنبال حل شدن باشیم و با برداشتن چیز سنگین و یا ادامه فعالیت نشان می دهد که قلب جوابگو فعالیت ورزش نیست .
 
معصومی افزود: افرادی که سال ها ورزش می کنند و یا افرادی که چهل سال به بالا که میخواهند ورزش شروع کنند باید هر چند وقت یکبار تست ورزش انجام دهند قلب نباید از ضربانش آگاهی داشته باشیم و به هر دلیلی از ضربان قلب اطلاع پیدا کنیم تنگه نفس علائم هشدار دهنده  بیماری قلبی است.

انتهای پیام/ز


  سنین 40 و 50سالگی  زمان ابتلا به بیماری جوانی کرونری است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
یوسف
۰۹:۴۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام صبح ساعت 6به بعد وقتی آفتاب طلوع میکنه قلب درد میگیرم رفتم دکتر دکتر پراننوال داده فقط صبح ها