سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علوی نسب مطرح کرد؛

باید به وضعیت کنونی خودروسازی خاتمه دهیم

رئیس کمیته محیط زیست شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه ما امروز آلوده کننده ترین خودروها را تحویل مشتری می‌دهیم، گفت: باید به وضعیت کنونی خودروسازی خاتمه دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علوی‌نسب رئیس کمیته محیط زیست شورای عالی استان‌ها در هشتمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که امروز(پنجشنبه) برگزار شد، با اشاره به مسائل زیست محیطی از جمله تولید گازهای گلخانه‌ای توسط پالایشگاه‌ها و وسایل نقلیه در ایران و به ویژه مناطق شهری اظهار داشت: این موارد موجب آلودگی هوا شده و بیشتر خودروها که از بنزین سرب دار استفاده می‌کنند، فاقد تجهیزات کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر قلمرو ایران در حال بیابان شدن است، گفت: پسماندها، آب‌های ساحلی و زیرزمینی را آلوده کرده‌اند و تالاب‌ها در حال نابودی هستند.

علوی‌نسب با اشاره به اینکه نفت و مواد شیمیایی زندگی موجودات دریای خلیج فارس را به خطر انداخته‌اند، تصریح کرد: ایران ادعا می‌کند که حضور بین المللی برای توسعه ذخایر نفت و گاز در دریای خزر، آن را با تهدیدات زیست محیطی روبرو می‌کند، اگرچه سازمان حفاظت از محیط زسیت از سال 1971 وجود دارد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای عالی استان‌ها افزود: توجه به سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری درباره حفظ محیط زیست در راستای رسیدن به توسعه پایدار است که محیط زیست ایران برای سلامت خود باید آن را مدنظر قرار دهد، زیرا لازمه حرکت بنیادین در این زمینه، تبدیل اقتصاد دولتی به اقتصاد آزاد مردمی است.

وی با بیان اینکه صنایع قدیمی خودروسازی به دلیل قدیمی بودن با دنیای جدید ارتباطی ندارند و ما امروز آلوده کننده ترین خودروها را تحویل مشتری می‌دهیم، گفت: سالیانه میلیون‌ها مواد آلاینده و سرب به هوا فرستاده می‌شود و میلیون‌ها لیتر بنزین و گازوئیل هدر می‌رود.

علوی‌نسب تصریح کرد: لازمه تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص محیط زیست، پایان دادن به وضعیت نامطلوب کنونی در صنعت خودروسازی است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه اکثریت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فاقد سیستم دفع بهداشتی هستند، اظهار کرد:‌ فاضلاب بیمارستان‌ها باعث آلودگی مضاعف آب‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه در اغلب شهرها سوزاندن زباله به روش قدیمی صورت می‌گیرد، گفت: باید زباله‌ها بازیافت شوند که این امر مستلزم تسهیل اعتبار است تا شهرداری‌ها بتوانند به صورت تجمیعی اقدام کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.