سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان رضوی:

اطلاع رسانی حرفه‌ای و بی طرفانه نیاز امروز جامعه است/ دانستن، آگاهی و داشتن اطلاعات واخبار برای همه یک ضرورت است

استاندار خراسان رضوی گفت: اطلاع رسانی حرفه‌ای، بی طرفانه، شفاف به موقع و به دور از حب و بعض‌های سیاسی، جناحی نیاز و ضرورت جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی همزمان با سالروز شهادت شهید صارمی و بزرگداشت روز خبرنگار با حضور در دو رسانه شامل خبرگزاری ایسنا و پایگاه خبری اخبار مشهد و خبر فوری گفت: امروز فضای مجازی در عرصه اطلاع رسانی نقش گسترده‌ای یافته و هر چه رسانه‌های ما در این عرصه حضوری پررنگ‌تر داشته باشند،  می‌توانند فضای اطلاع رسانی را نیز در اختیار بگیرند.

وی افزود: به جای آنکه در این هجمه فرهنگی دشمن مرجع خبری مردم باشد، باید از ظرفیت رسانه‌های داخلی و سامانه‌های خبری داخلی بهره برد و طوری در این عرصه قدرتمند وارد شوند، که بتوانند فضای رسانه‌ای را در اختیار گیرند.

استاندار خراسان رضوی گفت: باید اطلاع رسانی را یک رسالت مقدس و حرفه‌ای دیده و تلاش شود،  پایگاه‌های اطلاع رسانی داخلی جای خود را باز کنند و ضرورت این امر صراحت، صداقت، سرعت عمل، رعایت اصول و اخلاق حرفه‌ای از سوی رسانه‌های داخلی است.

علی رضا رشیدیان افزود: در این فعالیت اجتماعی باید با تمرکز بر ابعاد مختلف اطلاع رسانی و ابزار‌های متنوع در این حوزه از همه ظرفیت‌ها برای انعکاس اخبار و عملکرد‌ها و انتقال ظرفیت‌ها و مسائل بین مردم و مسئولان بهره برد و دیگر اکتفا به سبک‌های سنتی اطلاع رسانی پاسخگوی نیاز امروز نیست و جای آن به مرور در بین مردم کمرنگ می‌شود.

وی گفت:  یکی از بزرگترین اشکالاتی که امروز به دولت وارد است، ضعف در ایجاد ارتباط، تعامل و گزارش دهی به مردم است و در این شرایط بسیاری از رسانه‌های می‌توانند به کمک آمده و نقش یک کانال ارتباطی دو سویه برای انتقال خواسته‌ها و مطالبات مردمی از یک سو انعکاس عملکرد‌ها و تلاش‌های مسئولان و مدیران به مردم را ایفا نمایند.

استاندارخراسان رضوی با بیان اینکه این کانال ارتباطی بین مردم و مسئولان می‌تواند حلال بسیاری از تنش‌ها و گره‌ها باشد، افزود: رسانه می‌تواند، خواسته‌ها و مطالبات مردم را تجمیع کرده و از مسئولان توضیح بخواهد و به خوبی می‌تواند، این کانال دوسویه بین مردم دولت و مسئولان را تدبیر و مدیریت کند.

علی رضا رشیدیان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ۴۰ امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امروز یکی از ضعف‌ها آن است، که نتوانسته ایم دستاورد‌ها و خدمات نظام جمهوری اسلامی را به خوبی برای جامعه بویژه نسل جوان و نوجوان تبیین کنیم.

وی افزود: این شرایط موجب ایجاد گسست نسلی می‌شود، که می‌تواند خود به خلا تاریخی منجر شود و نقش رسانه در این حوزه بسیار مهم است.

استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر رسانه هایی، چون اخبار مشهد و خبر فوری که در فضای الکترونیک و مجازی مرسوم و متداول شده می‌تواند مخاطبان گسترده‌ای بیابد و باید از این شیوه و رسانه‌ها حمایت شد، تا نه تنها در عرصه‌های داخلی بلکه بین المللی جایی برای خود باز کنند.

علی رضا رشیدیان افزود: رسانه‌های مشهد نه تنها برای مشهدی‌ها بلکه نقطه کانونی برای بسیار کسانی است که دل در گروه محبت اهل بیت (ع) دارند و می‌تواند مخاطبانی بسیار فراتر از این داشته باشد.

وی گفت: هر آنچه در حوزه‌های علمی و فرهنگی و اجتماعی این استان می‌گذرد، برای همه کسانی که به این شهر نگاهی ویژه دارند، می‌تواند مهم باشد و اطلاع رسانی آن هم اهمیت می‌یابد.

استاندار خراسان رضوی افزود: از این رو باید در گام‌های بعدی به نوعی به این عرصه مخاطبان جدید توجه کرد، مخاطبانی که از کشور‌های مختلفی به این شهرتوجهی ویژه دارند و با برقراری ارتباط با آنان مطالب و نیاز‌های آنان را نیز اطلاع رسانی نمود.

علی رضا رشیدیان گفت: نقش رسانه‌ها در برقراری ارتباط و انسجام بین بخش‌های مختلف و انعکاس مطالب بین مردم و دولت و همراهی بیشتر و توجه گسترده‌تر با منافع و مصالح کشور و مردم باید تقویت شود.

انتهای پیام // ف. ک
 

بازدید استاندارخراسان رضوی از رسانه های در مشهد

برچسب ها: رسانه ، خبرنگاران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.