سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حج بهتر است یا کمک به فقرا؟ +فیلم

مقایسه حج و کمک به فقرا یکی از موضوعاتی است که برخی از مردم بر سر برتری یکی به دیگری در ابن باره با هم اختلاف نظر دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛یکی از مسائلی که برخی از بندگان خدا درباره آن با یکدیگر اختلاف نظر دارند،موضوع رفتن به حج و کمک به فقرا بوده است.

به این صورت که عده ای می گویند بهتر است به جای زیارت خانه خدا دست نیازمندان را بگیریم و با پولی که می خواهیم در راه حج صرف کنیم گره ای از زندگی یک مستضعف باز نماییم و در مقابل گروهی نیز با این نظر مخالفند اما به راستی بهترین تصمیم در این زمینه چیست و کدام یک بر دیگری ارجحیت دارد؟

حجت الاسلام و المسلمین بهشتی در برنامه سمت خدا با شرح جزئیات به ارائه توضیحاتی در این باره پرداخته است که در ادامه با هم می شنویم.


بیشتر بخوانید:بهترین کار برای تشکر از خداوند چیست؟ +فیلم


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۲۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
حج واجبه وهر مسلمانی اینو میدونه .اماهر مسلمانی هم باید اینو بدونه که خدا گفته اگه نیازمندی ویا بیمار وحتی مجرد دم بختی در اطرافتان دارید بهتره اول کار اونو راه بندازید .متاسفانه در کشور ما باوجود جوانان از دم بخت گذشته وهزاران نیازمند وبیمار خیلیها هرسال به حج میرن ودریغ از فکر کمک.
حسین فیض آبادی
۲۱:۲۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
سلام.در مکتب اسلام شرط است که هیچگونه بدهی (حق الناس وحق الله مانند بدهی خمس وزکات به گردنت نباشد و الا اگر نیت فرد حتی به پرداخت آن نباشد حجش باطل است.
میلاد
۰۸:۳۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
هم حج خوبه وهم کمک به مستمندان ،مومن واقعی قبل ازحج حق وحقوقشو(انفاق ودستگیری) پرداخت میکنه
رضا
۰۰:۳۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
واجب نیست کسی دوست داره بره
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
حج حق الله هست و واجب
فارغ از این موضوعات من نمیدونم چرا حرف حج و زیارت میشه بعضی ها یاد فقرا میوفتن چرا وقتی برای عروسی ها یا تولد ها یا ... خرج میکنن یاد فقرا نمیوفتن همین که اسم حج میاد همه میگن فقرا؟!
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
شخصی از پیامبر پرسید .چطور متوجه شوم .حج ام قبول شده یا نه .فرمودند اگر تعییر درست و خوب در اخلاق و رفتاریت بوجود امد و خیلی بهتر ه از گذشته شدی .جح ات قبول شده .ولی بعصی ها اصلا تغییری در رفتارشان ایجاد نمیشه که هیچ بدترم میشن .بهتره این اشخاص. هزینه مکه را خرج مردم فقیر کنند ..شاید اینجوری رستگار شوند
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
کسی با حج مخالف نیست حج یک بار واجبه باید رفت در صورت تمکن مالی مشکل ما حج رفتن های هرساله است یه بار حج رفتی زیارت قبول حاجی ولی دیگه نیازی نیس بری به همسایه ی بدبختت برس که از حج رفتن های هر ساله بهتره
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
حج یک امر واجب است
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
آقای بهشتی گفتند کسی که به حج می ره توصیه شده به فقرای خویشاوند و همسایگان نیز کمک کند.
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
الان من متوجه نشدم کدوم بهتره ؟ حج یا کمک به فقرا ؟
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
حجتان قبول حق
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
مسلما حج یک فرض واجبه که از طرف خدا قرارداده شده وقطعا پرواختن به ان خود از مقدمات رفع فقر است
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
واقعا حج یک اردوی انسان سازی و موجب رشد و تعالی انسان است و میبایست انسان پیشاپیش با تطهیر مال و رد دیون و خمس و زکات با استطاعت مالی قدم به وادی حج بگذاره
وسپس با تطهیر و بیش از پیش روح و رشد وت عالی مضاعف از دیدار خدا باز گردد.یعنی حرکت الی الله و سپس حرکت من الله بسوی مردم.درست است که خدا همه جا هست و از رگ گردن به انسان نزدیکتر است اما واقعا در حج انسان قرابت خاصی با خدا پیدا میکند که در جای دیگر ان حس را ندارد انسان یک همنشینی خاصی با خدا پیدا میکند و شیرینی های خاصی که انسان در این حرکت معنوی احساس میکند و دل کندن و برگشتن برایش سخت میشود.اما زمانی هم اکه انسان میبیند رفتن این حجم عظیم از مسلمانان به مکه چقدر زیاد به اقتصاد مشرکین کمک میکند که بر علیه مسلمین ان را به کار میگیرند محل تردید پیش میاید و انسان گاهی حس میکند که مانند رسول اکرم ص که در صلح نامه ای با مشرکین مدتی رفتن به مکه را معلق کردند شاید یکی از دلایلش همین بوده و لذا گاهی انسان فکر میکند ایا بهتر نیست برای مدت زمانی که ان شالله مکه از لوث مشرکین خارج شود رفتن به حج را به تعلیق در اوریم.و در عوض راهپیمایی اربعین را که همایش و اردوی حج گونه مسلمین است را گسترش وهیم تا زمانیکه ان شالله مکه را از لوث مشرکین پاک کنیم.
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
نظر من هم همین است
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
حج بهتر است
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
من نظری در این باره ندارم
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
حج واجب است - وجوب آن ذر قرآن نص صریح است - حج مثل نماز و روزه و...واجب از واجبات است بهتره جلوی عمره مستحبی را بگیرید که بجای حج واجب عمره مفرده میروند
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
خیلی عالی بود
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
به نظر من هر دو لازم است بستگی به شرایط داره
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
توروخدا‌وضعیت فعلی کشور‌هم‌بسنجیم
من‌فکر‌میکنم‌یک‌انسان‌مومن‌باید‌به‌روز‌باشه‌‌باید‌آپدیت‌باشه
یکی‌ازمسائلی‌‌هم‌که‌نمازجمعه‌رو‌واجب‌کرده‌همین‌به‌روز‌بودن
یک‌انسان‌مسلمان‌هست