سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولیت مسجد مقدس جمکران:

ساده زیستی یکی از مهمترین خصلت‎های اصحاب امام زمان (عج) است

تولیت مسجد مقدس جمکران ساده زیستی را یکی از مهمترین خصلت‎های اصحاب امام زمان (عج) برشمرد و گفت: زهد و ساده زیستی زینت یاران حضرت مهدی (عج) است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان در اجلاسیه مجمع راهبردی اندیشه مهدویت که در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از نقش‎های یاران امام زمان (عج) مدیریت و رهبری امت‏هاست، گفت: در قرآن کریم و روایات معصومین (ع) آمده است کسی که می‎خواهد مدیر قرار بگیرد باید از شرایط جسمانی لازم و توانایی علمی و عقلی کافی برخوردار باشد

رحیمیان با اشاره به اینکه یاران امام زمان (عج) اهل قرائت قرآن و نماز شب هستند، افزود: قرآن کریم نوری است که هم انسان را هدایت می‎کند و هم این زمینه را در او ایجاد می‌کند که دیگران را هدایت کند.

وی ادامه داد: یاران امام زمان (عج) بسیار رازدار و با ظرفیت هستند. این شخصیت‌ها همچنین دارای سجایای کمال اخلاق و آدمیت هستند که تمام وقت در خدمت بندگان هستند.

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: یاران امام زمان (عج) در شب زنده داری خویش اهل گریه و خضوع در درگاه الهی هستند، امام راحل وقتی حاج آقا مصطفی شهید شد قطره‌ای گریه نکرد، اما برای روضه سیدالشهدا (ع) و شب زنده داری اهل گریه و مناجات بود.

حجت الاسلام رحیمیان با بیان اینکه یاران امام زمان (عج) در برابر دشمنان قلوب محکمی دارند و هرگز از شهادت در راه خدا هراس ندارند، افزود: طبق روایات بیشترین اصحاب امام زمان (عج) را جوانان تشکیل می‎دهند البته این مهم برای مردم ایران قابل درک است، زیرا در هشت سال جنگ تحمیلی ۷۲ در صد از شهدای ما زیر ۳۰ سال سن داشتند.

رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه زمانی که امام نهضت خود را آغاز کردند هیچ عِده و عُده‌ای نداشتند، ادامه داد: امام راحل در این مسیر فراز و نشیب بسیاری داشتند، از نکات مهم زندگی امام این بود که در مسیرشان نگاه مادی و توجهی به مسائل دنیوی نداشتند، در حالی که وجوهاتی که برای امام می‌رسید برای هیچ مرجعی سابقه نداشت.

انتهای پیام//ف. ن.

بیشترین اصحاب امام زمان (عج) را جوانان تشکیل می‎دهند

برچسب ها: ائمه اطهار ، مهدویت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.