سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش 10 درصدی حوادث کار در لنجان

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان از کاهش 10 درصدی حوادث کار در لنجان خبر داد و گفت: تمام کارگاه‌ها و مسؤولان ایمنی باید پیش از شروع فعالیت خود گواهی سلامت ایمنی خود را دریافت کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی کریمی دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در ارزیابی‌های عملکردی، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان در تمام حوزه‌ها بعد از شهرستان کاشان رتبه دوم را در استان اصفهان به خود اختصاص داده است.

وی با تأکید بر پایداری مشاغل و حل مشکلات و بحران‌های کارگری افزود: در سال گذشته با توجه به رسیدگی‌های صورت گرفته موفق شدیم بخش عمده‌ای از مشکلات صنوف و قشر کارگری را مرتفع سازیم تا جایی که رتبه اول استان اصفهان در رسیدگی به دعاوی قشر کارگری و کارفرمایان و حل‌وفصل کردن چالش‌های فی‌مابین این دو قشر را به خود اختصاص دادیم.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان با بیان این که حمایت از شعار سال نباید از اذهان عمومی فراموش شود، گفت: برخی از تولیدکنندگان دغدغه این‌رو دارند که چه ضمانتی وجود دارد که مردم و مسؤولان از کالاهای تولیدشده ما حمایت کنند.

وی از عضویت نیمی از شهروندان شهرستان لنجان در تعاونی‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: نیمی از جمعیت لنجان در تعاونی‌ها حضور دارند و بخش عمده‌ای از این تعاونی‌ها مربوط به سهام عدالت است.

کریمی با اشاره به فعالیت 330 تعاونی در شهرستان لنجان یادآور شد: 30 الی 40 تعاونی غیر فعال در منطقه وجود دارد و ما درصدد هستیم تا آمار صحیحی از فعالان در تعاونی به دست آوریم و در صورت ارائه بسته‌های حمایتی از این تعاونی‌ها حمایت کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت حضور مسؤولان ایمنی کارگاه‌ها در محیط کار تصریح کرد: تمام کارگاه‌ها و مسؤولان ایمنی باید پیش از شروع فعالیت خود گواهی سلامت ایمنی خود را دریافت کنند چراکه با پیگیری این موضوع شاهد کاهش 10 درصدی حوادث حین کار در لنجان بودیم.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان از حمایت تعاونی‌های دانش‌بنیان در منطقه خبرداد و ابراز داشت: امروز قدرت علمی، تعیین‌کننده معیار و ملاک نفوذ و قدرت کشورها محسوب می‌شود و جالب است بدانیم که یکی از معیارهای انتخاب تعاونی‌های برتر در کشور، دانش‌بنیان بودن تعاونی‌هاست.

وی با اشاره به نرخ بیکاری در شهرستان لنجان اضافه کرد: افرادی که سال‌ها از ظرفیت و منابع شهرستان لنجان بهره‌مند شده‌اند باید نسبت به شهروندان منطقه، تکلیفشان را ادا کنند و بخشی از مشکلات مربوط به اشتغال را مرتفع سازند.

کریمی در پایان با بیان این که هیچ شخصی از تحریم‌ها استقبال نمی‌کند، عنوان داشت: تحریم‌ها می‌تواند فرصت ارزشمندی را برای تقویت ظرفیت‌های داخلی ایجاد کند و فراموش نکنیم که با بهره‌مندی  از استعدادهای جوانان ایرانی می‌توانیم از شرایط نامساعد اقتصادی فعلی نیز عبور کنیم.

 

انتهای پیام/م

 

نشست خبری رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان

برچسب ها: وزارت کار ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.