سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نقش ممتاز رسانه ملی در بزنگاه‌های اجتماعی/ مردم همواره پیگیر اخبار رادیو و تلویزیون هستند

عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما گفت: همواره اولین نگاه مردم بر اساس نظرسنجی‌ها، به اخبار رادیو و تلویزیون خودمان است.

احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما، در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تحریم‌های اخیر و تاثیر آن بر سوگیری شبکه‌های معاند نسبت به رسانه ملی، گفت: من نقش صدا و سیما را در بزنگاه‌های اجتماعی جامعه ممتاز می‌دانم. من معتقدم اگر ما به فعالان در سازمان صدا و سیما و حوزه سیاسی سازمان اعتماد کامل کنیم، قطعا در بخش خبری پیش برنده‌ترین اقدامات را انجام خواهیم داد؛ چرا که این اقدامات آثار مختلف اجتماعی دارد و نقش آن در بسیاری از حوادث و وقایع می‌تواند ممتاز و برجسته بروز کند.

وی افزود: معاندین و شبکه‌های ضد انقلاب در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی، همواره صدا و سیما را به عنوان یک هدف و سوژه‌ای برای برنامه‌های خود قرار داده‌اند و می‌خواهند این رسانه را در جامعه کم اثر و بی خاصیت جلوه دهند تا اثر اجتماعی و اعتماد سازانه خود را از دست بدهد.

این عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما با تاکید بر اینکه همواره اولین نگاه مردم بر اساس نظرسنجی‌ها و ارزیابی‌ها به اخبار رادیو و تلویزیون کشور خودمان است، بیان کرد: مردم ما اولین نگاهشان به رسانه ملی خودمان است و به دنبال آن هستند که چه نوع اخباری در رسانه خودمان ارائه می‌شود و ناقل این اخبار چه کسانی هستند و از چه منبعی بازگو می‌شوند. من معتقدم که صدا و سیما باید با سرعت و صحت کامل در اطلاع رسانی همه حوادث و وقایع در خط اول خبری پیش برود.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: نقش صدا و سیما در بسیج مردم و افکار عمومی بی نظیر است. شما صحت و سرعت اطلاع رسانی رسانه ملی را در وقایع مختلف همچون انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، شورا‌های شهر و مجلس خبرگان مشاهده کرده‌اید. خوشبختانه صدا و سیما با یک خط خبری بسیار قوی وارد این حوزه ها می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: به عقیده من باز هم صدا و سیما در برخی اتفاقات و ناهنجاری‌های جامعه که با آن روبرو هستیم، در خط اول خبری قرار دارد و تخریب‌هایی که از سوی شبکه‌های معاند صورت می‌گیرد به این دلیل است که رسانه ملی را تا حدی محافظه کار کند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه سازمان صدا و سیما باید حرفه‌ای و قوی و با رویکرد رو به جلو حرکت کند، تاکید کرد: مردم ما کماکان به اخبار رادیو و تلویزیون اعتماد دارند و من مطمئن هستم که نباید از این حجم گسترده تخریب‌ها هراس داشت؛ بلکه باید مستحکم و صریح‌تر از قبل رسالت حرفه‌ای خود را در عرصه خبری انجام دهیم.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
امیدوارم دیگه شاهد مشکلات و آسیب های اجتماعی نباشیم