سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرداننده سایت غیراخلاقی توسط پلیس فتا به دام افتاد

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: فردی که اقدام به راه اندازی سایتی غیراخلاقی در شبکه های اجتماعی برای اغفال دختران جوان کرده بود، توسط کارشناسان این پلیس شناسایی و نسبت به دستگیری وی اقدام شد. 

سرهنگ  علی کریمی   رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه اظهار داشت: با رصد و کنترل فضاى‌ مجازی توسط كارشناسان پليس فتا، مشخص شد سایتی در یکی از شبکه اجتماعی باهدف ترويج انحرافات و انتشار موضوعات غیر اخلاقى فعالیت می کند.

وی ادامه داد: كارشناسان پليس با انجام تحقيقات فنى و پليسى توانستند متهم را که ساکن يكى از شهرستان‌های استان بود را شناسايى و با دستور مقام‌ قضایی وی را احضار کنند.

سرهنگ کریمی یادآوری کرد: متهم در بازجویی های ابتدایی منکر هرگونه فعالیت غیرقانونی در فضای مجازی شد اما در نهایت پس از مواجه شدن با مدارک و مستندات لازم، به جرم خود و مدیریت این سایت غیراخلاقی اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه خاطرنشان ساخت: متهم دستگیر شده در بازجویی ها عنوان کرد که تحت تاثیر هیجانات و ورود به فضای مجازی اقدام به ساخت پیج عمومی غیراخلاقی در شبکه های اجتماعی کرده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون گروه يا كانال های بسیاری با مضامين غير‌اخلاقى و انتشار تصاوير مبتذل و مستهجن فعالیت می کنند به والیدن هشدار داد مراقب حضور فرزندان کودک و نوجوان خود باشند.

سرهنگ کریمی تصریح کرد: برابر ماده 14 قانون جرائم رایانه‌ای، هركس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل‌های داده، محتویات غیراخلاقی را منتشر، توزیع یا معامله كند یا به قصد تجارت یا افساد تولید یا ذخیره یا نگهداری كند، به حبس از 91 روز تا 2 سال یا جزای نقدی از 5 تا 40 میلیون ریال یا هردو مجازات محکوم می شود.

انتهای  پیام/ز


فعالیت غیرقانونی در فضای مجازی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.