سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار اصحاب رسانه با امام جمعه کرمان مطرح شد

مراقب رشوه‌های معنوی باشید

نماینده ولی فقیه در استان گفت: خبرنگاران در کار خود باید مراقب رشوه های معنوی باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانحجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه وامام جمعه کرمان در نشست صمیمی با خبرنگاران رسانه‌های مختلف استان کرمان که امشب به مناسبت روز خبرنگار دردفترامام جمعه کرمان برگزار شد گفت:روز ارزشمند را به تک تک خبرنگاران تبریک عرض می‌کنم وامیدوارم درمسیرخدمت موفق باشید.

وی با گرامی داشت یادخاطره شهدا به ویژه شهدای عرصه خبر که مشقات وسختی‌های زیادی را متحمل شدند گفت:یاد شهید صارمی ودیگرشهدای خبرنگاراستان کرمان وهمه شهدایی که باید ازجایگاهشان تحسین وتمجید کنیم را گرامی می‌داریم.
وی با گرامی داشت روز خبرنگارافزود: روز خبرنگاررا واقع به شما افسران خبر در حوزه‌های مختلف باید تبریک گفت.

حجت الاسلام علیدادی همچنین با بیان اینکه از خداوند می‌خواهم در کلام من نفوذی قرار دهد تا دربین خبرنگاران صحبت کنم تصریح کرد:معتقد هستیم باید حرف برمبنای رضایت خداوند بزنیم تا در روزی که باید پاسخگو باشیم، مسئولیت مان سنگین نشود.

امام جمعه کرمان افزود: انسان به هر دلیل در طول زندگی مسیر طی می‌کند چه بهتر که راه رشد را انتخاب کندو چه بهتر که در راه رشد شغل ومسئولیتی را بپذیرد که درحرکت به ظهور بهتر پیش ببرد.

وی تصریح کرد: مسئولیت خبرنگاری مسئولیت خطیری است، زیرا هرکلمه و حرف آن مطمئنا در رشد وتکامل ویاتقابل با آن، مهم است.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد:در تشریح کلمه خبر در کشف حقیقت و واقعیت از سخن معصوم دو علم ارزشمند دراین حوزه وجود دارد یکی علم رجال و شخصیت شناسی و دیگری علم درایه است که محتوای سخن را مورد بررسی قرار دهد و کسی می‌تواند صاحب نظر باشد در حوزه فقاهت که هم رجال و هم درایه را خوب بفهمد.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: باید فرد رجال شناس بینش وعلم کامل را داشته باشد فرد تا بداند خبر از معصوم آمده یا خیر ویا مجهول است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه هرجامعه‌ای اگر می‌خواهد پیشرفت کند باید درآن اندیشه‌های شایسته ترویج شود گفت:مروج اندیشه‌های شایسته و اعمال بایسته بخش و رکن مهم واساسی اش، بحث اطلاع رسانی درست وتوجه به موقعیت‌هایی که در این صحنه توسط افسران و در پیشرفت جامعه واینک مردم درست بگویند ودرست عمل کنند، شکل می‌گیرد.

وی بیان داشت:اصحاب رسانه سهم بسیار ارزشمندی دراین بخش و در پیشرفت دراین بخش دارند وحقیقتا شغلی است که هم عشق و علاقه هم گذشت وایثار وهم فهم ودرایت بالا می‌خواهد.

علیدادی سلیمانی افزود: افرادی که در این عرصه هستند تصمیم گرفتند، خود را وقف دیگران وپیشرفت جامعه کنند وجهالت‌ها را کم وفهم ودرک را بالا ببرند.

وی ادامه داد: خبرنگاران باید خبر‌های درست واقعی را منتشر و از انتشار خبر‌های ساختگی جلوگیری کنند.

امام جمعه کرمان اظهارداشت: چه کسانی از خبرنگاران که شهید شده اند وچه کسانی که در حال فعالیت هستند، چون به زدودن جهل در عرصه‌های مختلف کمک می‌کنند قطعا به به اندازه‌ای که موثراست، در پیشگاه خدا ارج وقرب منزلت دارند.

وی بیان کرد: اینکه در دنیا چقدر منزلت و قدر فرد را کشف و به آن توجه کنند مهم نیست، درعالم حساب که واقعیت همه چیز روشن می‌شود در آن دنیا خیلی اتفاقات دنیایی عکس می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد:درخصوص حل برخی نگرانی‌ها ومشکلات خبرنگاران هم باید گفت: درنهایت خداوند وقادر متعال جبران کننده دنیا است.

بحث شهر و استان کرمان گفت: بدون هیچ حرف تبلیغاتی حرف‌هایی زده شد همه را با دقت گوش دادم، چون در گوش دادن لذتی است که در گفتن نیست.

امام جمعه کرمان اظهارکرد: انتقاد برای ارتقا و رشد مجموعه است مخصوصا آنجا که دلسوزانه و مومنانه باشد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: خیلی دوست دارم این خانواده رسانه را که خانواده ارزشمندی است در هرمنطقه‌ای و می‌تواند در رشد و توسعه منطقه فوق العاده تاثیر بگذارد به موقت تذکر بدهد به موقع تکریم وتمجید وبه موقع هم تذکرات لازم را بدهد ونقدکند، رشد بدون این خانواده مقدور نیست.

وی با اشاره به جایگاه بالای خانواده رسانه افزود: من دوستانه عرض می‌کنم ارتباط باید دوستانه باشد نه ارتباط تشریفاتی در طول سال ۲ یا ۳ بار؛ وظیفه و راه این ما است است که با این کنار هم نشست‌ها آبادانی و رشد وتوسعه در مادی و معنوی که فرهنگ جامعه پذیرای حرف‌های خوب باشد وحرف‌های ناصواب بزند که این بدون تک تک خبرنگاران شدنی نیست.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان افزود: از ایده های مختلف خبرنگاران برای حل مشکلات مردم قدردانی می شود.


وی بیان کرد: مسئولیت مهم که بخش کوچکی از آن توضیح داده شد در خبرنگاری بهتر جلوه می‌کند که چند محسنه را داشته باشد اول محسنه شجاعت است و حرفش را کامل بگوید ومطلب را بنویسد وهیچ هراسی به خود راه ندهد.

وی افزود: قطعا حرف زدن هزینه دارد این نمی‌شود بخواهیم اصلاحی انجام شود، اما هزینه نشود، این گونه نیست که همه خوششان بیاید از انتقاد، کمترپیش می‌آید.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار کرد: برای نقد کردن به لحاظ شخصی احتمال هزینه وجود دارد، اما چون مقدس است اشکال ندارد هزینه کنید.

وی گفت:نکته دوم دراین مسئولیت صفت انصاف را باید به همراه داشته باشید و همچنین عادل به معنای واقعی کلمه باشید هرکسی قلم در دستش یا تریبون دارد حق ندارد از قدرتش به گونه‌ای استفاده کند که از انصاف خارج شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: باید دید چگونه صحبت کنیم یا خبر را چگونه کار کنیم که اثربیشتری داشته باشد بخشی از این تفکر ذاتی وبخشی باید کسب کرد.
وی تصریح کرد: گاهی در یک خبر حریم وحرمت کسی شکسته می‌شود ودیگر بدست نمی‌آید، که جای نگرانی دارد.

امام جمعه کرمان گفت: ویژگی خوب دیگر خبرنگار خوب این که خبرنگار خوب زمان وجامعه و حوزه ماموریت خود را خوب بشناسد وبه جایگاه ومنزلت خود توجه کند

علیدادی سلیمانی اظهارداشت: گاهی ممکن است برخی افراد ناهل بخواهند خبرنگار از سیر منحرف و در مسیرخودشان قرار دهند این هویت یک خبرنگار مسئول با این نکات نباید اجازه دهد چنین اتفاقی رخ دهد.


نماینده، ولی فقیه در استان کرمان اظهارداشت: رشوه فقط مادی نیست طبق بیان  آیت الله جوادی املی گاهی رشوه معنوی هم هست ،از اینکه خدا دست تان را گرفته در این شغل گذاشته واقعا شغل عزیزی است  مسئولیت شما نیاز به مراقبت ومواظبت دارد.

درپایان مراسم از خانواده شهدای رسانه کرمان نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/ح

دیدار خبرنگاران استان با امام جمعه کرمان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.