سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۵۱ هزار مسافر داخلی و خارجی امسال از مرز آستارا عبور کردند

مدیرپایانه مرزی آستارا گفت: در چهار ماهه نخست امسال ۳۵۱ هزار و ۱۸۶ نفر از مرز آستارا تردد داشته اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلال دیانسایی مدیرپایانه مرزی آستارا امروز در حاشیه بازدید از نحوه خدمات‌رسانی به مسافرین از مرز آستارا اظهار داشت: شهرستان مرزی بندر آستارا یکی از مرز‌های پرتردد مسافری در گیلان و کشور است که امیدواریم میزبان خوبی برای گردشگران و مسافران عزیز باشیم.

دیانسایی با اشاره به اینکه در در چهار ماهه نخست امسال ۳۵۱ هزار و ۱۸۶ مسافر و گردشگر از مرز زمینی آستارا تردد داشته‌اند افزود: مرز زمینی آستارا از لحاظ تردد مسافر، در چهار ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۳۴ هزار و ۳۴۰ ایرانی از مرز آستارا وارد کشور شده است تصریح کرد: همچنین در این مدت ۲۹ هزار و ۴۵ نفر از اتباع ایرانی نیز از مرز آستارا خارج شده اند.

مدیر پایانه مرزی آستارا ورود اتباع خارجی از مرز آستارا را ۱۴۸ هزار و ۸۷۳ نفر عنوان کرد و افزود: در چهار ماهه نخست امسال ۱۳۸ هزار و ۹۲۸ نفر از اتباع خارجی از مرز آستارا به مقصد کشور‌های دیگر تردد کرده‌اند.

وی با اشاره به تردد کامیون‌های حامل انواع مختلف کالا‌های تجاری از مرز آستارا گفت: آستارا یکی از بزرگترین شهر‌های فعال در زمینه حمل و نقل جاده‌ای شمال کشور است که کامیون‌های متردد از این مرز، علاوه بر کالا‌های صادراتی و وارداتی داخلی و خارجی، کالا‌های مختلف را به کشور‌های مختلف ترانزیت می‌کنند.

به گزارش تسنیم، شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان واقع شده است؛ این شهرستان به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور محسوب می‌شود و سالیانه نزدیک به ۹۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از این مرز تردد می‌کنند.

این شهرستان با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان هم مرز جمهوری آذربایجان است که در سال بیش از ۸۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی وارد این شهرستان می‌شوند.

انتهای پیام/پ

جاذبه های گردشگری گیلان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.