سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الجبیر: کانادا خود باید راهی برای برون‌رفت از بحران موجود پیدا کند

وزیر خارجه عربستان در کنفرانسی مطبوعاتی گفت این کانادا بود که بحران را آغاز کرد و خود باید راهی برای برون‌رفت از آن پیدا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه الحدث در خبری فوری گزارش داد عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان، در کنفرانس مطبوعاتی گفت: این کانادا بود که بحران را آغاز کرد و خود باید راهی برای برون رفت از آن پیدا کند.

وزیر خارجه عربستان با اشاره به تنش در روابط کشورش با کانادا افزود: «هیچ گونه دستور از خارج و مداخلات خارجی را نمی‌پذیریم».

عادل الجبیر همچنین گفت: «فقط سرمایه گذاری‌های جدید با کانادا را متوقف کردیم و سرمایه گذاری‌های سابق کانادا در عربستان همچنان به قوت خود باقی است».

او همچنین افزود: رفتار کانادا غیرقابل پذیرش است و این کشور باید سیاست‌های خود را در برابر عربستان تغییر دهد. موضع ما در برابر کانادا سبب حمایت کشور‌های حاشیه خلیح فارس به استثنای قطر شد.

این مقام سعودی افزود: کانادا به خوبی می‌داند برای اصلاح روابط باید چه کاری انجام دهد. وی همچنین اعلام کرد برای کمک به بازگشت دانشجویان و بیماران از کانادا، اتاق عملیاتی در سفارت ایجاد شده است.

وزیر امور خارجه عربستان در ادامه گفت: بازداشت شدگانی که کانادا به بازداشت آن‌ها معترض است، کسانی هستند که قصد داشته اند اطلاعات عربستان را در اختیار دشمنان قرار دهند.

الجبیر مدعی شد: «ما البته به انتقاد‌ها احترام می‌گذاریم، اما آنچه را دیگران بخواهند به ما دیکته کنند، نمی‌پذیریم. ما در امور داخلی دیگران دخالت نمی‌کنیم و در همین حال اجازه نمی‌دهیم دیگران در امور داخلی ما دخالت کنند و معتقدیم اقدام کانادا دخالت در امور عربستان و غیر قابل قبول است. کانادا باید بفهمد آنچه انجام داده است، قابل قبول نیست، نه تنها برای عربستان بلکه برای دیگر کشور‌های عربی و اسلامی. ما سفیر کانادا را از عربستان اخراج و همه سرمایه گذاری‌های خود در این کشور و نیز همه پرواز‌ها بین دو کشور را متوقف کردیم و هم اکنون در حال بازگرداندن دانشجویان عربستانی از کانادا و اعزام آن‌ها به دیگر کشور‌ها هستیم».

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.