سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت آلمان: انتظار داریم آمریکا در تحریمهای ایران، منافع اروپا را در نظر بگیرد

اولرایک دِمر، معاون سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد برلین انتظار دارد آمریکا در اعمال تحریمها علیه ایران، منافع اروپا را نیز در نظر بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اولرایک دِمر، معاون سخنگوی دولت آلمان روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی هفتگی خود اعلام کرد برلین انتظار دارد آمریکا در اعمال تحریمها علیه ایران، منافع اروپا را نیز در نظر گیرد.

همزمان هایکو ماس نیز در گفتگویی مطبوعاتی تأکید کرد برگشت تحریم‌ها و تلاش برای منزوی‌کردن ایران موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

پیش از این شرکت‌های آلمانی فعال در ایران مقابله دولت‌شان با تحریم‌های آمریکایی را خواستار شدند. شرکت‌های آلمانی همچنین بر تامین روابط بانکی با ایران تأکید کردند.


بیشتر بخوانید: راهکار اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریمهای ضدایرانی آمریکا


اتاق صنایع و بازرگانی ایران و آلمان برای جلوگیری از فاصله گرفتن شرکت‌ها از حضور در ایران خواستار راه حل اروپایی شد.

داگمار بونشتاین، نماینده اتاق مشترک صنایع و بازرگانی ایران و آلمان در گفتگو با روزنامه راینی شه پست گفت، بزرگترین مشکل یافتن بانک‌هایی است که بتوان از طریق آنان نقل و انتقالات پولی برای معاملات مجاز با ایران را ساماندهی کرد.

وی افزود: «ما به عنوان نماینده بخش اقتصادی آلمان در ایران به آلتمایر، وزیر اقتصاد، به مجموعه دولت فدرال و به کمیسیون اتحادیه اروپا توصیه می‌کنیم به دنبال یافتن راه مطمئنی برای نقل و انتقال پول در ایران باشند. مسئله درخواست کمک مالی نیست. در شرائط کنونی این مسئله را فقط از راه‌های سیاسی می‌توان حل کرد.»

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، تحریم ، برجام ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
اروپائیها همیشه نوکر بی جیره ومواجب حکومتهای سلطه جوی امریکا بوده