سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دور دنیا با نوآوران؛

ازطراحی لباسی خاص برای غواصان تا عینکی خارق العاده

محققان موفق به طراحی لباسی شده اند که راه تنفس غواصان را باز می‌کند .

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که رشد و پیشرفت جوامع را به دنبال دارد و سبب باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود که  در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از اختراعات بپردازیم.

لباس‌های سه بعدی که نفس غواصان را باز می‌کند

به تازگی محققان به کمک پرینترهای سعه بعدی لباس‌های زیر آبی را طراحی کرده‌اند که اکسیژن کورد نیاز  برای غواصان را فراهم می‌کند این لباس شبیه به موجودات آبزی است و به ماسک مخصوصی مجهز است .

 

عینک هوشمند با قابلیت‌های خارق‌العاده طراحی شد

گروهی از محققان عینک هوشمند مخصوص به افراد خاص را طراحی کرده‌اند که در روز به کمک آنها می‌آید؛ این عینک به وای‌فای مجهز است و دوربین 5 مگاپیکسلی دارد و همچنین به وسیله سنسورهای جی‌پی‌اس مخصوص می‌تواند راه رسیدن به مقصد را مشخص کند؛ به کمک این عینک می‌توان فیلم‌های مختلفی را ضبط و آنها را بر روی تلفن همراه خود ذخیره کرد .

کابل شارژر با ویژگی‌های خاص طراحی شد

به تازگی یکی از شرکت‌های سازنده تلفن همراه، کابل شارژری را طراحی کرده است که از آن می‌توان استفاده‌های مختلفی کرد؛‌ برای مثال این کابل دارای سری‌های مختلفی است که به تمام تلفن‌های همراه متصل می‌شود و همچنین از این کابل می‌توان برای نمایش دادن فیلم‌هایی مختلف بر روی تلویزیون بهره گرفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.