سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بازی نساجی - پارس جنوبی جم، برای این ۳ امتیاز ثانیه‌ ها را می‌ شمرند

نساجی مازندران در دومین میزبانی خود در لیگ برتر به مصاف پارس جنوبی جم پدیده فصل گذشته فوتبال کشور خواهد رفت.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، تیم‌ های حاضر در لیگ برتر کم کم از فشار‌های بدنسازی پیش فصل خارج می‌ شوند و شکل واقعی به خود می‌ گیرند که این مساله خود موجب می‌ شود هم آنالیز فنی و تاکتیکی تیم‌ ها صحیح‌ تر انجام گیرد و هم شاهد بازی‌ های جذاب تری در لیگ برتر باشیم.

پارس جنوبی، تیم قابل احترام و منسجم لیگ برتر که علیرغم اولین حضور، نیمی از رقابت‌ های فصل گذشته را در صدر جدول به سر برد، به قائمشهر می‌ ید تا به مصاف نساجی دیگر تیم محبوب لیگ برتر برود.

زمان و ورزشگاه بازی

مسابقه بین نساجی و پارس جنوبی جم ۵ شنبه ۱۸ مرداد ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار می‌شود.

به نظر می‌ رسد بعد از تایید ورزشگاه وطنی از سوی سازمان لیگ، وعده مسئولان استانی برای تکمیل قطعی جایگاه ضلع شرقی ورزشگاه تا هفته سوم هم به باد فراموشی سپرده شده است.

نساجی، اولین ۳ امتیاز لیگ برتری بلاخره از راه می‌ رسد؟

بدون تردید می‌ توان گفت: در قائمشهر عناصر حیات (آب-هوا-خاک-آتش) چهارگانه نیست، بلکه پنجگانه است و نام عنصر دیگر نساجی است، چه بسا ممکن است برای برخی هواداران، نساجی مهمتر از بقیه عناصر باشد.

عشق به این تیم در این شهر کوچک بی نظیر است تاجاییکه محمد مهدی نظری زننده تک گل لیگ برتری نساجی در مصاحبه اخیرش گفته است وقتی در قائمشهر بازی می‌کنند، شهر تعطیل می‌شود و همه مردم اعم از زنان و مردان، پیر و جوان و بزرگ و کوچک برای دیدن بازی این تیم در تکاپو هستند.

مدیریت، کادر فنی و بازیکنان تیم نساجی باید بدانند وجود این هواداران مشتاق که در برخی از سال‌ها فقط عشق وافر آن‌ ها این تیم را سرپا نگه داشته، چه موهبت بزرگی است و برای راضی نگه داشتن آن‌ ها باید از جان مایه بگذارند.

حاصل کار نساجی در دو هفته اول لیگ برتر یک باخت و یک مساوی بود و این تیم با یک امتیاز در رده چهاردهم جدول جای گرفته است.

یقینا باخت مقابل تیم با شخصیت و مدعی ذوب آهن و کسب تساوی در خانه تراکتورسازی پرمهره در هفته دوم برای نساجی تازه وارد نتایج بدی محسوب نمی‌ شود، اما انتظار می‌ رود نساجی در شرایط میزبانی و در بازی‌ های سبک‌تر خود در لیگ حداکثر امتیازات را کسب کند.

نساجی در سه هفته پیش رو به ترتیب به مصاف تیم‌ های جنوب کشور پارس جنوبی، فولاد خوزستان و نفت مسجد سلیمان می‌رود، تیم‌ هایی که امسال لیگ را خیلی قدرتمندانه شروع نکرده اند و تیم محبوب قائمشهری می‌ تواند در مقابل آن‌ها به مراد خود که همانا کسب حداکثری امتیازات است، برسد.

سبک فوتبال تیم‌ های جنوبی مانند خصلت رفتاریشان عمدتا پر چنب و جوش و گرم است و فوتبال هجومی را به فوتبال محافظ کارانه ترجیح می‌دهند، اما پارس جنوبی تیمی منسجم و سخت کوشی نشان داده که به راحتی تن به شکست نمی‌دهد و در حمله هم بسیار زهردار عمل می‌کنند، خصوصیاتی که کار را برای نکونام سخت می‌ کند.

بررسی ترکیب نساجی در دو بازی نخست به خوبی نشان می‌دهد که نکونام خیلی زود ترکیب اصلی خود را شناخته است، طوریکه ترکیب این تیم در هفته دوم نسبت به بازی هفته اول تنها یک تغییر داشت و آن هم جایگزین شدن سید محمد میری به جای محمد عرفان معصومی بود.

از نکته‌های مهم بازی با تراکتور سازی شناخت بیشتر نکونام بر جریان بازی و تعویض‌ های تاثیرگذار وی بود که یکی از آن‌ ها یعنی محمد مهدی نظری توانست گل تساوی را به ثمر برساند.

دلیل بازی ندادن سرمربی قرمزپوشان به برخی بازیکنان با تجربه لیگ برتری بر همه پوشیده استکه البته با گذشت زمان باید کم کم شاهد حضور  بازیکنانی نظیر جرج ولیسیانی و محمد صادق بارانی و امید سینگ در ترکیب اصلی باشیم.

اگرچه تازه وارد بودن تیم محبوب قائمشهری موجب می‌شود عملکرد این تیم با اندکی مسامحه نقد و بررسی شود، اما ۳ امتیاز بازی با پارس جنوبی می‌ تواند همه را به یقین برساند که قرمزپوشان شمالی نمی‌ خواهند جایگاهی که ربع قرن برای رسیدن به آن تلاش کرده اند را به آسانی از دست بدهند.

پارس جنوبی جم، امسال هم لیگ را سورپرایز خواهد کرد؟

تیم خوب و سختکوش پارس جنوبی در فصل گذشته آماری خیره کننده به جای گذاشت و با اینکه فصل اول حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کرد، بزرگترین سورپرایز فوتبال کشور لقب گرفت.

پدیده بوشهری لیگ به همراه مهدی تارتار، یکی دیگر از مربیان جوان و با کیفیت لیگ برتر در فصل گذشته ۱۱ برد، ۱۴ تساوی و ۵ باخت کسب کرد و با ۴۷ امتیاز در رده پنجم جدول قرار گرفت.

درخشش جمی‌ ها موجب شد تیم‌ های بزرگ و متمول لیگ برتری برای بازیکنان تاثیرگذار آن‌ ها نقشه بکشند و برای جذب آن‌ ها به تکاپو بیافتند.

در فصل نقل و انتقالات امسال بازیکنان خوبی نظیر امید سینگ، محمد طیبی، میثم تیموری، فرشاد محمدی مهر، محسن فروزان، ابراهیم صالحی، علی دشتی، میثم آقایی، مهدی زبیدی و محمد عرفان معصومی از تیم پارس جدا شدند و تعداد زیادی از آن‌ ها به تیم‌های بزرگ لیگ برتری پیوستند.

زردپوشان جمی توانستند رحمان احمدی، فرشید پاداش، پوریا زارع، امیر میربزرگی، عماد میرجوان، محمد ستاری و محسن بنگر را به تیم خود اضافه کنند.

مهدی تارتار در دو بازی اول مقابل تیم‌های خوزستانی فولاد و نفت مسجد سلیمان، اولی را با شکست و دومین بازی را با برد پشت سر گذاشت و اکنون تیمش با ۳ امتیاز در رده پنجم جدول جای گرفته است.

 با مرور ترکیب و تاکتیک پارس جنوبی در دو بازی گذشته چند نکته بیشتر از هر چیز دیگری به چشم می‌آید:

 اول، ترکیب تیم در دو بازی یکسان بوده است، بنابراین تارتار به خوبی ترکیب تیم خود را شناخته است و از طرف دیگر نباید منتظر شگفتی خاصی باشیم.

 دوم، جز رحمان احمدی و محسن بنگر که تازه به تیم اضافه شده، تقریبا همه خرید‌های جدید در ترکیب پارس به میدان می‌روند که نشان می‌دهد سرمربی با اعتقاد و شناخت کامل آن‌ها را به خدمت گرفت.

 سوم، پارس جنوبی در قسمت عقب زمین بسیار سخت گیر و باهوش است و تیم جوان مهدی تارتار سعی می‌ کند با دوندگی زیاد موقعیت را از حریف بگیرد.

چهارم، تیم زرد پوش جنوبی با حوصله بازی می‌کندو با وجود وینگر سرعتی و با تکنیکی مثل روح الله سیف الهی، عمدتا از کناره‌ها به سمت حریف یورش می‌برد.

پنجم، تیم پارس دروازبان جوان و آینده داری به نام احمد گوهری در دروازه دارد که پرتاپ دست‌های بسیار خوب و بلندی دارد و می‌تواند در ضد حمله به کار تیمش بیاید، دروازبانی که در بازی اول مقابل فولاد خوزستان توانست پنالتی اهوازی‌ها را مهار کند و روی چند شوت هم واکنش مناسبی ارائه داشته باشد.

بازیکن کلیدی دو تیم

در تیم نساجی سجاد عاشوری وینگر سرعتی وتکنیکی که در بازی‌ های گذشته عملکرد خوبی را به نمایش گذاشت، می‌تواند چهره تاثیر گذار قرمزپوشان باشد، اگرچه در بازی مقابل ذوب آهن یک فرصت بسیار عالی برای گلزنی را از دست داد.

در طرف مقابل، عماد میرجوان که در دو بازی دو گل به ثمر رساند، می‌تواند بازیکن کلیدی جمی‌ ها در این بازی باشد، مهاجم جوانی که با گل زیبای هفته گذشته با استقلال خوزستان نشان داد راه گل زدن را خوب بلد است.

اتفاق ویژه بازی

حضور امید سینگ بازیکن این فصل نساجی در مقابل تیم سابق خود می‌ تواند از اتفاق‌ های ویژه بازی  باشد، چهره‌ ای که پارسال بازی‌ های خوبی از خود به نمایش گذاشت و امید زیادی به ادامه درخشش خود در این فصل دارد.

تیم داوری

کمیته داوران فدراسیون فوتبال پیام حیدری جوان را برای قضاوت بازی میان تیم‌های شمال و جنوب کشور انتخاب کرده است.

کمک‌های حیدری در  این دیدار علی میرزابیگی، محمدعلی پورمتقی و امیر عرب عراقی هستند و ناظر داوری در این دیدار هم بر عهده علیرضا یزدانی خواهد بود.

گزارش از حامد گلی

انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.