سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شفیعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پاکستان باید گام‌های جدی‌تری برای عملیاتی کردن خط لوله صلح بردارد

کارشناس مسائل شبه قاره گفت:پاکستان باید فارغ از فشارهای آمریکا درباره خط لوله صلح تصمیم‌گیری کند.

نوذر شفیعی کارشناس مسائل شبه قاره در گفت‌وگو با خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به روابط ایران و پاکستان اظهار کرد: روابط 70 ساله تهران و اسلام آباد بر عواملی همچون مناسبات دیرینه تاریخی؛ فرهنگی و جغرافیایی استوار است.

کارشناس مسائل شبه قاره با بیان اینکه چنین عواملی پاکستان را به داشتن روابط دوستانه و مسالمت آمیز با ایران ملزم می‌کند؛افزود: جابه‌جایی قدرت و تغییر سیاست‌مداران پاکستان، جنبه سلبی در مناسبات دو کشور ندارد و به همین دلیل شاهد نزدیکی روابط تهران - اسلام آباد زمان حکومت خانواده بوتو و اکنون دولت عمران خان هستیم،

وی با اشاره به اینکه روابط پاکستان با عربستان در دوران حکومت نواز شریف  نزدیک‌تر از ایران بود,گفت: مسائل پیش‌رو عمران خان تنها به داخل پاکستان محدود نمی شود و در سطح منطقه و بین‌المللی چالشهایی با هند و  آمریکا خواهد داشت.

نوذر شفیعی با اشاره به اهمیت طرح خط لوله صلح میان پاکستان، هند و ایران افزود: اجرایی شدن این طرح بیش‌از آنکه منافع ایران را به‌عنوان تولیدکننده بزرگ گازی تامین کند، می‌تواندرفاه اقتصادی و سیاسی مردم پاکستان و هند را افزایش دهد.

 کارشناس مسائل شبه قاره خاطرنشان کرد: با وجود اهمیت خط لوله صلح برای پاکستان و هند، تصمیم‌گیری‌های این دو کشور در رابطه با این پروژه تحت تاثیر فشارهای آمریکا انجام می شود.

وی گفت: هند و پاکستان باید فارغ از فشارهای آمریکا و با درک اهمیت اقتصادی، اجتماعی و امنیتی این پروژه برای کشورهای خود تصمیم‌گیری کنند و هرچه سریع‌تر گام‌های جدی برای عملیاتی کردن آن بردارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
زودتر باید این کار به سرانجام برسه