سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسانه‌ها موجب وحدت ملی شوند

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: رسانه‌ها باید با قلم و زبان خود زمینه ساز وحدت و همبستگی ملی در جامعه شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی رزمجو سه‌شنبه شب در آیین تجلیل از خبرنگاران، اظهار داشت: خبرنگار نقش اساسی در حیات اجتماعی و فرهنگ سازی در یک جامعه را به خوبی ایفا می‌کند.

وی افزود: رسانه‌های گروهی و خبرنگاران تصویری را از جهان برای اقشار مختلف مردم ما شکل می‌دهند و پس به ما میگویند که با توجه به شرایط موجود کشوردر عرصه‌های مختلف چگونه فکر و تصمیم بگیریم.
وی تصریح کرد: خبرنگار با تلاش‌های صادقانه و خالصانه با فراهم کردن چارچوب مفهومی برای تفسیر و پردازش اطلاعات در خصوص مسائل مختلف و موضوعات متعدد، جامعه را جهت می‌دهد و به شکل گیری مفاهیم و رفتار‌های خاص اجتماعی کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: با بهره گیری از اصل تفکر و تخصص با موضوعات مختلف که مورد نیاز جامعه است و بهره گیری از فضای علمی مناسب اعتماد جامعه را با قدرت تجزیه و تحلیل مسائل روز و بررسی اخبار در ابعاد مختلف، مطالب دسته بندی شده و قابل ارائه را به جامعه ارزانی می‌کند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهرگفت: کار خبرنگاری مبین اندیشه‌ای است که به درستی در اقشار نفوذ و اثر بخشی آن در خصلت‌های مردم جامعه موج می‌زند.

وی عنوان کرد: وقتی به کارنامه خبرنگار نگاه می‌کنید می‌بینید با توجه به نوع تهدید‌ها و رفتار‌های خصمانه دشمنان، خبرنگار آگاهی و هوشیاری می‌دهد و زنگ هشدار را با قلم خود به صدا در می‌آورد.

وی بیان کرد: در دوران جنگ و دیگر موقعیت‌های حساس کشور اثرگذاری رسانه نمایان بود و ما شاهد آن بودیم چگونه خبرنگاران با قلم و بیان خود جامعه را برای رسیدن به یک هدف بسیج می‌کردند.

رزمجو خاطر نشان کرد: اگر امروز قدرت ایران به نقاط مختلف دنیا صادر شده است بخشی از آن مدیون اقدامات رسانه‌ها و خبرنگاران هستیم که با اطلاع رسانی خود توانستند به خوبی ایران را به جهان معرفی کنند.

فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر خاطر نشان کرد: جریان سازی خبری مثبت موجب افزایش امید در بین دوستداران نظام اسلامی ایران و مایع یاس و نا امیدی برای دشمنان می‌شود چرا که وقتی خبرنگار با قلم و زبان خود از عزت و قدرت ایران می‌گوید بزرگترین قدرت‌های عالم نیز در برابر ایران به زانو در می‌آید.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های امروز خبرنگاران ما ایجاد امید و نشاط در جامعه برای آینده است، گفت: امروز دشمنان با همه تلاش خود خواهان بر اندازی نظام مقدس اسلامی ایران هستند، اما باید با بر شمردن دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی آگاهی سازی در این خصوص انجام شود.

رزمجو با اشاره به فعالیت‌های گسترده فضای مجازی، بیان کرد: امروز با فعالیت‌های گسترده افراد در فضای مجازی به خصوص هجوم بی رحمانه دشمنان به کشور ما کار خبرنگاران سخت‌تر و بیشتر خواهد بود چرا که باید خاکریز را مستحکم حفظ کنیم و زمینه ساز وحدت و همبستگی ملی شویم.

فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر، اظهار کرد: باید مانند زمان جنگ بدون در نظر گرفتن سلیقه‌ها و دیدگاه‌های مختلف با یک هدف که آن پیروزی و سربلندی ایران اسلامی و مایوس کردن دشمنان است تلاش کنیم.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهید یاسینی و بهزادی جلیل شد.

انتهای پیام/م

لزوم تقویت امید و نشاط

برچسب ها: جنگ نرم ، سپاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.