سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از اهداف انقلاب اسلامی رسیدن به خودکفایی، تولید و مرجعیت علمی است

امام جمعه بوشهر با تاکید بر افزایش اقتدار علمی گفت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران رسیدن به خودکفایی، تولید و مرجعیت علمی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در نشست با دانش‌آموزان نخبه بوشهری با بیان اینکه تمدن‌های بشری همیشه مبتنی بر دانش و علم بوده‌اند اظهار داشت: علم و دانش مهم‌ترین زیرساخت تولید تمدن، حفظ و ارتقاء سطح تمدن است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه دانش و علم یکی از مقولات مهم و سرنوشت ساز حیات انسانی است، افزود: اگر دانش و علم نباشد قطعاً با جهل نمی‌توان تمدن آفرید و پیشرفت کرد.

امام جمعه بوشهر، نخستین معلم انسان را خداوند عنوان و تصریح کرد: خداوند نخستین چیزی که به انسان آموخت، علم است و در بین جوامع بشری این علم را یکی از وجوه برتری انسان قرار داد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه استکبار همیشه دنبال مصادره و اسارت علم در جهان بوده افزود: با نگاهی به تاریخ علم در جهان از ابتدا تاکنون، چون علم اقتدار و ثروت می‌آفریند همیشه جهان استکبار به دنبال مصادره و اسارت علم بوده است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر، علم را از دیدگاه اسلام یک مقوله انسانی و موهبت الهی دانست و تصریح کرد: این علم خداوند خلاقیت آن را به انسان داده و این علم باید بر عدالت، رشد و پیشرفت شخصی و اجتماعی، تمدن انسانی بیافریند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ایران در قرن‌ها پیش، در برخی از علوم دارای مرجعیت علمی بود گفت: اکنون یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران رسیدن به خودکفایی، سپس تولید و مرجعیت علمی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری، لازمه رسیدن به مرجعیت علمی را توجه ویژه به آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: آموزش و پرورش یک معنای جامع است و تنها ادارات آموزش و پرورش متکفل این معنا نیستند بلکه کل جامعه از جمله خانواده‌ها و محیط‌های اجتماعی باید آموزش و پرورش باشند.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: همه باید دست به دست هم دهند که نسلی پرورش یابند که در آینده پروفسور حسابی‌ها و شهید مطهری‌های بسیار داشته باشد.

امام جمعه بوشهر در این دیدار به هر کدام از این دانش‌آموزان یک جلد کتاب تالیف خودش تحت عنوان "بیست گفتار در علم و فناوری" اهداء کرد.

انتهای پیام/م

"خودکفایی، تولید و مرجعیت علمی" از اهداف مهم نظام است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.