سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهنمای خرید/

فوت و فن خرید یک تی شرت مناسب در روز‌های داغ سال

تی شرت یکی از راحت‌ترین تن پوش‌های ممکن است و شرط اول در انتخاب انواع آن سلیقه و راحتی شما است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، همه پوشیدنی های خوب دنیا به کارگران معدن می‌رسد؛ پوتین‌های کاترپیلار که این روزها گران و لاکچری است، شلوار جین که زندگی بدون آن حتما چیزی کم دارد و البته تی شرت ها؛ همه اینها بار اول برای کارگران معدن طراحی و تولید شده اند، تی شرت که بدون درد و خونریزی از دالان های تاریک معدن های زغال سنگ به قصد فتح دنیا راه افتاد و امروزه تمام دنیا را به امپراتوری اش اضافه کرده است.
 
حدود 150 سال پیش به خاطر ارزان قیمت بودن، راحتی، سبکی، خنکی و قابلیت شستشوی آسان تولید شد و به خاطر تشابه فرم ظاهری اش به حرف «T» انگلیسی، به تی شرت معروف شد.

در طول سال ها مثل هر چیز دیگری در دنیا تی شرت هم دچار دگردیسی شد و انواع گرد، یقه دار، دکمه ای، آرم دار و مدل های دیگری از آن به بازار آمد. اگر در این روزهای گرم نمی خواهید گرمای شما را کلافه کند، این مطلب را بخوانید.

یقه هفت

شاید در نگاه اول تی شرت های یقه هفت به اندازه یقه گردها جذاب به نظر نرسند اما مطمئن باشید حتما دلیلی برای این طراحی تی شرت وجود دارد. تی شرت های یقه هفت، معمولا مناسب مصرف کننده هایی است که بالاتنه بزرگی دارند. شکل یقه در این تی شرت ها باعث می شود بالاتنه شما جمع و جورتر به چشم بیاید.

هر چه یقه و فرم هفتی شکل آن بزرگ تر باشد، صورت و بدن شما را لاغرتر نشان می دهد و تمرکز مخاطب را از روی صورت شما بر می دارد؛ پس اگر بالاتنه شما صاف و بدون برجستگی است، این مدل اصلا توصیه نمی شود. ضمن این که چون در مدل تی شرت یقه هفت قسمت بیشتری از گردن بیرون لباس می ماند، پس برای افراد کوتاه قد هم مناسب تر است و آنها را بلندتر نشان می دهد.

یقه گرد

تی شرت های یقه گرد خنک ترین و راحت ترین انواع تی شرت هستند و این قانون ساده را حتما یادتان بماند؛ در گرم ترین روزهای تابستان، بهترین بالاپوش، تی شرت یقه گرد مردانه است. تی شرت های یقه گرد در تیپ شناسی مناسب آدم هایی است که بالاتنه ظریفی دارند، چون باعث می شود بالاتنه و سرشانه شما بزرگ تر از حالت طبیعی اش به نظر بیاید؛ برای همین هم هست که بدنسازها و کسانی که می خواهند ورزشکار به نظر برسند، تی شرت یقه گرد می پوشند.

چاپ طرح روی تی شرت

این روزها کافی است طرح مورد علاقه تان را در گوگل سرچ کنید، آن را در یک فلش بریزید و سراغ یکی از نمایندگی های اینترنتی یا مغازه های چاپ عکس روی تی شرت در محله تان بروید. هر کدام این مغازه ها تی شرت های به اصطلاح خاصی دارند که طرح مورد نظرتان را روی آن چاپ می کنند

تی شرت یقه دار

اگر شانه های افتاده ای دارید، فاصله بین آنها چندان زیاد نیست و بالاتنه تان چندان پر نیست، از تی شرت های یقه دار استفاده کنید. تی شرت های یقه دار پوشاننده عیب های شما هستند و اگر گردن دراز یا قد خیلی بلندی دارید، بهتر است انواع یقه دار آن را بپوشید. انواع یقه ها – کانتونایی، U شکل، دکمه دار و ... – چندان فرقی نمی کند و مدل یقه کاملا به سلیقه شما ربط دارد.

آداب تی شرت پوشیدن

در یک کلام خیال تان را راحت کنیم؛ پوشیدن لباس زیر، مثل زیرپوش، آستین حلقه ای و هر چیز دیگر زیر تی شرت؛ یک گناه نابخشودنی است و حق ندارید این گونه وجهه خودتان را جلوی بقیه خراب کنید. هر قدر پوشیدن لباس زیر تی شرت امری ناپسند است، پوشیدن تی شرت زیر پیراهن مردانه می تواند از شما شخصیت جذاب تری بسازد.

- تی شرت توسی قابلیت ست شدن با هر پیراهنی را دارد و طبعا در اولویت است.
- پوشیدن تی شرتی با طرح گرافیکی زیر یک پیراهن جین هم از آن ست های دوست داشتنی است.
- تی شرتی برازنده شماست که آستین اش تا نیمه باز و طولش به بالای ران ها برسد.
- تی شرت زمانی به عنوان عرق گیر و لباس زیر استفاده می شد؛ پس پوشیدن لباس آستین حلقه ای زیر آن هیچ توجیهی ندارد.

گران، متوسط و البته ارزان

تی شرت ها هم مثل خیلی چیزهای دیگر این دنیا به چند دسته تقسیم می شوند؛ تی شرت های ارزان قیمت که بیشتر ساده هستند، معمولا قیمتی زیر 50 هزار تومان دارند و طبیعتا همین که رنگ پس ندهند و پارچه شان با یک بار شستشو از بین نرود، کفایت می کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.