سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۸ اقامتگاه بومگردی در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک ۹۸ اقامتگاه بومگردی در این استان در حال ساخت است که تاپایان سالجاری به بهره برداری می‌رسند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با راه اندازی این واحد‌های بومگردی تعداد این اقامتگاه‌ها از ۱۵ مورد کنونی به ۲۰۰ اقامتگاه افزایش می‌یابد.

وی آشنایی با آداب و رسوم هر منطقه، حفظ و گسترش مشاغل در روستاها، ایجاد کسب و کار جدید و فرصت‌های نو برای جوان تر‌ها و پایداری محیط زیست را از جمله مهمترین مزایای راه اندازی واحد‌های بوم گردی ذکر کرد.

جلالزایی تعداد مجتمع‌ها و کمپینگ‌های گردشگری سیستان و بلوچستان را ۱۴ مجتمع عنوان کرد و ادامه داد: با تکمیل ۲۴ مجتمع در حال ساخت بزودی تعداد این واحد‌ها به ۳۴ مجتمع افزایش می‌یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: همچنین ۲۰ دفتر خدمات مسافرتی در استان راه اندازی شده و با برنامه ریزی‌های انجام شده پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۰ دفتر دیگر به این دفاتر اضافه شود.

وی افزود: اگر بخواهیم از شرایط اقتصادی موجود خارج شویم باید همه دستگاه‌های اجرایی با هم افزایی و با جدیت قدم در توسعه گردشگری بردارند.

جلال زایی گفت: هم اینک ۱۳ هتل در سیستان و بلوچستان برای اقامت مسافران وجود دارد و هفت هتل دیگر در حال ساخت است.

وی تعداد مهمانپذیر و هتل آپارتمان‌های سیستان و بلوچستان را ۲۹ واحد عنوان کرد و افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۱ واحد دیگر راه اندازی شود.

مرز‌های طولانی زمینی و دریایی در کنار سد‌ها و رودخانه‌های متعدد، باغ‌های میوه‌های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی‌ها و جاذبه‌های گردشگری این استان است.

سفر به سیستان و بلوچستان از راه‌های هوایی، دریایی و سه مسیر زمینی خراسان - زابل - زاهدان، کرمان - زاهدان، کرمان - ایرانشهر و جاسک - کنارک - چابهار امکان پذیر است.

انتهای پیام/ع

ساخت اقامتگاه های  بومگردی در سیستان و بلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.