سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا خواستار احترام عربستان به حقوق بشر شد

در پی بحران در روابط عربستان و کانادا، وزارت خارجه آمریکا نیز خواهان شفافیت مقامات سعودی در خصوص بازداشت فعالان مدنی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن از مقامات سعودی درخواست کرده اطلاعاتی در خصوص بازداشت فعالان مدنی در عربستان ارائه دهند و به اقدامات قانونی احترام بگذارند.

یک مسئول وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه کانادا و عربستان هردو از هم پیمانان آمریکا به شمار می روند، در این خصوص گفت: «ما از عربستان سعودی درخواست کردیم اطلاعات بیشتری در خصوص بازداشت شماری از فعالان ارائه دهد».

وی افزود: «ما به تشویق دولت عربستان برای احترام به اقدامات قانونی و انتشار اطلاعاتی در خصوص وضع مسائل قانونی ادامه می دهیم».

این اظهارات پس از آن بیان می شود که اختلافات میان کانادا و عربستان، در پی سخنان وزیر خارجه کانادا بالا گرفت. وزیر خارجه کانادا در سخنانی خواهان آزادی فوری فعالان مدنی شده بود که در عربستان بازداشت شده اند. اظهارات وزیر خارجه کانادا سبب شد ریاض، سفیر کانادا را عنصری نامطلوب توصیف کند و به وی 24 ساعت مهلت دهد تا خاک عربستان را ترک کند. عربستان همچنین سفیر خود را از کانادا فراخواند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.