سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمارش معکوس آغاز مسابقات ویرا کاپ 97

مسابقات استانی ویرا کاپ 97 با مشارکت موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه و آکادمی پرورش ذهن و نبوغ هوشمند رایان برگزار می شود.

 دبیر علمی مسابقه استانی ویراکاپ ۹۷   در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: مسابقه استانی ویراکاپ ۹۷ در چهار حوزه چرتکه، رباتیک، مکعب روبیک و ریاضیات در ۲۴ مرداد ماه در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی برگزار می‌گردد.

علی عادلی به تاریخچه چرتکه اشاره کرد و افزود: چرتکه حدود ۲۷۰۰ سال قبل از میلاد توسط سومری ها معرفی شد و در حدود ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح و در دوره هخامنشیان در ایران مورد استفاده قرار گرفت.

وی ادامه داد:توسعه و پیشرفت چرتکه در کشور های چین و ژاپن به طور گسترده صورت گرفت و نسخه¬های چرتکه ۲-۵ و ۱-۴ به ترتیب ارائه شد که در سیستم ۲-۵ دو مهره در بالای محور چرتکه و ۵ مهره در پایین محور قرار گرفته بود. در سیستم استاندارد ۱-۴ که در آکادمی پرورش ذهن و نبوغ هوشمندرایان نیز مورد استفاده قرار می¬گیرد یک مهره در بالای محور و ۴ مهره در پایین محور قرار گرفته است که راحتی حرکت مهره-ها توسط انگشتان دست و قابلیت ذخیره¬سازی و تصویرسازی آن در ذهن فرد به طور موثر فراهم شده است.

دبیر علمی مسابقه استانی ویراکاپ ۹۷ در ادامه تصریح کرد: با توجه به قابلیت یادگیری مغز کودکان و نوجوانان، زمان فراگیری این تخصص و مهارت در رده سنی ۵ تا ۱۳ سال است. برهمین اساس در سرتاسر جهان در پایه-های پیش¬دبستانی، ابتدایی و راهنمایی، چرتکه به عنوان ابزار کمک آموزشی سیستم اعداد و ریاضی مورد استفاده قرار می گیرد.

عادلی در ادامه با اشاره به مزایای چرتکه افزود: ایجاد محاسباتی سریع و ذهنی، تقویت سطح ریاضیات، تقویت دقت دیداری و شنیداری، بهبود حافظه و تقویت تندنویسی، هماهنگی نیمکره های مغز، افزایش مهارت های ذهنی، افزایش اعتماد به نفس و استقامت در برابر استرس و فشار، ایجاد قابلیت انجام موازی¬عملیات مختلف، افزایش توانایی حل مسئله، تصمیم¬گیری سریع و درست و ... اشاره کرد.

وی تاکید کرد: اطلاعاتی که در نیمکره چپ مغز وجود دارد موقت بوده و ذخیره نمی¬شود، اما اطلاعات موجود در نیمکره راست بلند مدت هستند. در فرآیند آموزشی، چرتکه و محاسبات ذهنی با تحریک نیمکره راست مغز اطلاعات را در مغز پایدارتر می¬نماید.

همچنین محاسبات عمومی در نیمکره چپ مغز انجام می شود. برهمین اساس محاسبات ذهنی نیازمند دو فاکتور محاسبات عمومی و بازیابی تصویر چرتکه از نیمکره راست است که موجب ایجاد هماهنگی کامل نیمکره¬های چپ و راست شده و فرد به صورت ناخودآگاه از تمامی سطوح مغز خود استفاده می¬نماید.

وی در پایان با بیان اینکه آخرین مهلت ثبت¬نام در مسابقه استانی ویراکاپ ۲۰ مرداد خواهد بود، افزود: علاقمندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۱۰۳۱ داخلی ۶۶۱ یا همراه ۰۹۱۸۵۵۴۱۷۱۳ تماس بگیرند.
 
انتهای  پیام/ز


آخرین مهلت ثبت نام در مسابقه استانی ویراکاپ ۲۰ مرداد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.