سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی ۷۰۰ حلقه چاه غیرمجاز و فاقد پروانه در شهرستان مرزی آستارا

۷۰۰ حلقه چاه غیرمجاز و فاقد پروانه در شهرستان مرزی آستارا فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ آرش سیف اللهیان رئیس اداره منابع آب آستارا گفت:در حال حاضر ۶۸۰ حلقه چاه مجاز و ۷۰۰ حلقه چاه غیرمجاز و فاقد پروانه در آستارا وجود دارد که بسیاری از این چاه‌های غیرمجاز در مزارع و باغ‌های شهرستان حفر شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵ حلقه چاه عمیق کشاورزی با مجوز آب منطقه‌ای در شهرستان آستارا مورد بهره برداری قرار گرفته است افزود: یکی از مهمترین مشکلات مدیریت منابع آب این شهرستان عدم اعتبار کافی برای نگهداری و لایروبی انهار و چاه‌های عمیق است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان آستارا خاطر نشان کرد: در راستای کاهش برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی، در نشست‌های کارگروه شورای عالی آب راهکار‌های مناسبی برای کاهش برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی از جمله خرید چاه‌های کم بازده، اجرای سامانه نوین آبیاری و نصب کنتور‌های هوشمند در راستای تعادل‌بخشی سفره‌های آب زیر زمینی ارائه شده و در تلاشیم با اجرای این طرح‌ها به بحران کم آبی کمک کنیم.

آرش سیف اللهیان از شهروندان خواست از حفر هرگونه چاه بدون داشتن پروانه حفر اجتناب کنند و هرچه زودتر نسبت به صدور مجوز حفرچاه اقدام کنند.

شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان از همه افراد حقیقی و حقوقی که دارای چاه غیر مجاز محفوره قدیمی ثبت شده در آمار شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با نوع مصرف آب کشاورزی هستند، خواست هرچه سریعتر به مدیریت منابع آب شهرستان مراجعه و نسبت به ساماندهی و تعیین تکلیف و دریافت پروانه بهره برداری اقدام کنند، درصورت عدم مراجعه مالکان چاه‌های غیرمجاز کشاورزی برای تعیین تکلیف چاه‌های غیر مجاز و فاقد پروانه، این شرکت نسبت به انسداد چاه‌های غیرمجاز براساس قانون اقدام خواهد کرد.

 

انتهای پیام/م.ع

فعالیت ۷۰۰ حلقه چاه غیرمجاز و فاقد پروانه در شهرستان مرزی آستارا

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.