سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

پیگیری برای ورود واحدی درس کالای ایرانی در برنامه‌های آموزشی مدارس

بطحایی با اشاره به اضافه شدن بخش دانش آموزی به جشنواره ایران ساخت از پیگیری برای ورود واحدی درسی با این مضمون خبر داد.

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نقش این وزارتخانه را در فرهنگسازی استفاده از کالای ایرانی برجسته دانست و با توجه به اضافه شدن بخش دانش آموزی به جشنواره ایران ساخت اظهار کرد: فرهنگسازی از زمان دانش آموزی در این زمینه تاثیری به مراتب بیشتر دارد از سویی این دانش آموزان سفیرانی برای ترویج مصرف کالای ایران ساخت در بین خانواده‌های خود هستند؛ بنابراین مدارس در ترویج و گسترش فرهنگ استفاده از کالای ایرانی نقش مهمی دارند چرا که فضای مناسبی در اختیار آن‌ها قرار دارد.

بطحایی در ادامه ابراز کرد: مصرف کالای ایرانی در بین خانواده‌ها توسعه اقتصادی کشور را همراه دارد و آینده درخشانی را برای کشور و همین دانش آموزان رقم می‌زند در این راستا این وزارتخانه برنامه‌های متنوعی را برای حمایت از کالای ایران ساخت دارد که می‌توان به برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با موضوع حمایت از کالای ایرانی، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در مدارس برای تشویق و حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد.

وی افزود: البته مباحث مرتبط با تولید ملی و فرهنگ استفاده از کالای ایرانی به عنوان واحدی در برنامه‌های درسی و آموزشی مدارس نیز در حال پیگیری است؛  این اقدامات در راستای تبیین الگو‌های درست مصرف کردن و خرید کالا‌ها و خدمات ساخت داخل به دانش آموزان انجام می‌شود.

کالاهای ایرانی باید توان رقابت پذیری بالایی داشته باشند

وزیر آموزش و پرورش همچنین نقش جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» در ترویج و فرهنگسازی بهره مندی از کالای ساخت داخل، مهم و تاثیرگذار دانست و بیان کرد: البته برای ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی علاوه بر فرهنگسازی نیاز به افزایش توان رقابت پذیری این کالا‌ها نیز وجود دارد تا با انگیزه مضاعف شاهد ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جوانان کشور باشیم.

وی با اشاره به شکل گیری این نهضت عمومی برای حمایت از کالای ساخت داخل گفت: باید حسی در مصرف کنندگان ایجاد شود تا بر اساس آن خرید هرکالای خارجی ناپسند باشد بنابراین در حوزه تبلیغات نیز علاوه بر فرهنگسازی نیاز به تلاش گسترده‌ای است تا معرفی کالای ایرانی به نحو شایسته انجام شود. هر اقدامی در این زمینه نیز باید از سوی همه مورد حمایت قرار گیرد.

دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالا‌ها و محصولات ایرانی با کیفیت» همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالا‌های مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنر‌های تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» در دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، پانزدهم آبانماه ۱۳۹۷ است.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
میگم چطوره اصلا ریاضی و فارسی و دینی رو تو مدارس حذف کنن که بچه ها برسن این درسای جدید رو بخونن؟