سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون ستاد همکاری حوزه وآموزش و پرورش در خمین؛

طلاب دوران توانمند سازی و تخصصی را در آموزش و پرورش می‌گذرانند

معاون ستاد همکاری حوزه وآموزش و پرورش در خمین گفت: طلاب دوران توانمند سازی و تخصصی را در آموزش و پرورش می‌گذرانند.

حجت الاسلام درودی معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش در حاشیه جلسه این کمیته در خمین  در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ در خصوص خدمت سربازی طلاب گفت: طلاب دوران توانمند سازی و تخصصی را در آموزش و پرورش می‌گذرانند، ولی به عنوان طرح وظیفه در لباس روحانیت در خدمت تربیت دانش آموزان قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام درودی با بیان اینکه ۷۰۰ کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه در ۳۲ شهرستان کشور فعال هستند افزود: بر اساس این سند دانش‌آموزان به گونه‌ای تربیت می‌شوند تا در پایان دوره تحصیلی با آفاتی نظیر بی هویتی، بیکاری، بی تفاوتی و بی نظمی درگیر نشوند.

وی اضافه کرد: تعامل و همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه به عنوان ۲ نهاد بزرگ فرهنگی در سال تحصیلی ۹۷- ۹۸ عامل تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

بعد از گذشت سال‌ها تنها بخشی ازسند تحول بنیادین اجرایی شده

معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، سند تحول بنیادین از سوی متخصصان امر تعلیم و تربیت اسلامی و انسانی تدوین وشد و در سال ۱۳۹۰، رونمایی و کلید خورد از این رو همه برنامه‌های آموزش و پرورش باید در راستای تحقق این سند باشد، اما بعد از گذشت سال‌ها تنها بخشی از آن اجرایی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های مهم این کمیته در سال جاری گفت: برای سال جدید روحانیان کارگاه‌های توانمندسازی دانش آموزان در حوزه فضای مجازی برگزار می‌کنند تا با تربیت اسلامی دانش آموزان از آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی در امان بمانند.

حجت الاسلام درودی تصریح کرد: این کارگاه با مشارکت مرکز ملی پاسخ گویی به سوال‌های دینی دفتر تبلیغات اسلامی قم است که دانش آموزان با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی در خصوص مباحث اخلاقی، احکام و شبهات دینی در فضای مجازی مشاوره می‌گیرند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.