سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی ۳۱ کودک مبتلا به اوتیسم در استان

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان از ۳۱ کودک مبتلا به اوتیسم در خراسان جنوبی شناسایی شدند.

رضازاده معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند گفت: خراسان جنوبی دارای یک مرکز مراقبت از کودکان اوتیسم است و ۱۸دختر و ۱۳پسر از خدمات این مرکز استفاده میکنند که در صورت غربالگری احتمال افزایش تعداد کودکان وجود دارد.

وی افزود:اولین زمان برای تشخیص اوتیسم از ۱۸ ماهگی تا ۲سالگی است و علایم آن نشان ندادن عکس العمل به اطرافیان نزدیک ، (من) خطاب نکردن خود ، اختلال کلامی ، استفاده از اشاره بجای استفاده از کلام و لبخند نزدن است.

رضازاده بیان کرد: وجود علایم در هر کودک متفاوت است و تا کنون علت اصلی اوتیسم قطعی نشده اما ژنتیک یکی از دلایل آن است و در خانواده های که دارای یک فرزند مبتلا به اتیسم هستند به احتمال ۴ تا ۶ درصد فرزند دوم هم دچار می شود.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی گفت:در مرکز توانبخشی آموزش های مختلفی به کودکان اتیسم و خانواده های آنها داده می شود و با توجه به اینکه این کودکان اختلال حس دارند باید خانواده ها آنها را بیشتر بشناسند و تعاملات خود را با کودک افزایش دهند وعلاوه بر خانواده جامعه نیز باید این کودکان را بشناسند و به آنها توهین نکنند.

وی گفت: هزینه درمان اوتیسم در ماه حدود ۱میلیون تومان است البته بهزیستی مبلغ ۴۶۰هزارتومان برای هر کودک بصورت ماهانه به مرکز پرداخت می کند و علاوه بر این هزینه ایاب و ذهاب و تغذیه با مرکز است.

رضازاده افزود: مبلغ پرداختی خانواده ها به مرکز حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰تومان در ماه است‌.

وی بیان کرد:از جمله خدماتی که توسط مربیان برای این کودکان درنظر گرفته شده می‌توان به گفتار درمانی ، بازی درمانی ، هنر درمانی و سایر روش های توانبخشی و آموزشی اشاره کرد.

انتهای پیام/ک

روش های تشخیص کوردکان مربوط به اوتیسم

برچسب ها: بهزیستی ، اوتیسم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.