سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقرار ۲۰ تیم پیش بیمارستانی در مرز مهران

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمان گفت: به منظور خدمات رسانی به زائران اربعین، ۲۰ تیم پیش بیمارستانی با ۶۰ نیرو و آمبولانس در مرز مهران مستقر می‌شوند و حدود ۳۰ روز در این مرز حضورخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حمید ملانوری سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در دومین جلسه ستاد اربعین استان کرمان گفت: امروز که معاندین نظام و دشمنان جهان اسلام برای مکتب تشیع نقشه‌های متعددی را کشیده و می‌کشند تا ایران هراسی و شیعه هراسی را پررنگ کرده و درگیری‌هایی را ایجاد کرده اند وظیفه ما پررنگ‌تر می‌شود تا در قالب همایش پیاده روی اربعین، اقتدار اسلامی و تشیع را هر چه بیشتر نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه همایش بزرگ پیاده روی اربعین به خوبی وحدت و اقتدار جهان اسلام را نشان می‌دهد، اظهارداشت: هم افزایی و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این همایش مردمی ضروری است.

وی عنوان کرد: اقدام برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر همایش مردمی اربعین علاوه بر اینکه برنامه‌ای معنوی و مذهبی است و افتخار می‌کنیم در راه امام حسین (ع) هر کاری که از دستمان برآید، انجام دهیم، نشان دهنده قدرت جهان تشیع است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: به یقین معاندین اسلام از بیرون به نمایش اقتدار جهان تشیع در اربعین نگاه می‌کنند تا بدانند وضعیت چگونه است.

وی یادآور شد: همایش بزرگ پیاده روی اربعین هر سال به خوبی برگزار شده و در سال جاری نیز با تکیه بر توانمندی و اشرافیت تمامی دست اندرکاران به خوبی ادامه می‌یابد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیز با اشاره به اینکه یکی از محور‌های مهم در ستاد اربعین، موضوع حمل و نقل است، گفت: یکی از دغدغه‌هایی که در ایام منتهی به اربعین و در بازگشت زائران ممکن است پیش آید این است که اتوبوس به اندازه کافی تامین شده، از ظرفیت ناوگان هوایی استفاده شود، کرایه‌های منطقی اعمال شود، از ایجاد بازار سیاه در قیمت‌ها جلوگیری شود و زائران در بازگشت با کمبود خودرویی روبرو نشوند.

خلیل همایی راد با بیان اینکه تامین امنیت و ایمنی خودرو‌ها در طول مسیر و در محور‌های مواصلاتی و پارکینگ برای ناوگان جاده‌ای نیز مورد توجه قرار گرفته است، اظهارداشت: رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل مسافربری به موضوع خدمات رسانی به زائران اربعین به عنوان یک موضوع اقتصادی نگاه نمی‌کنند بلکه به عنوان مشارکت در این مراسم معنوی، به زائران اباعبدالله الحسین (ع) خدمت رسانی می‌کنند و به همین دلیل قیمت نرخ این خودرو‌ها و شرکت‌ها در چند سال اخیر ثابت بوده یا کاهش داشته است.

وی ضمن تشکر از دست اندرکاران حمل و نقل زمینی و هوایی، عنوان کرد: استقرار اکیپ‌های مختلف امداد و نجات هلال احمر مانند سال‌های قبل در جاده ها، مرز ایران و داخل عراق انجام می‌شود.

دبیر ستاد اربعین استان کرمان بیان کرد: امیدواریم امسال با استقرار کنسولگری موقت عراق در کرمان، اقدامات مربوط به پذیرش و صدور روادید در کمترین زمان انجام شود.

وی مردمی بودن را از رویکرد‌های ستاد اربعین کشور برشمرد و گفت: مردمی بودن منافاتی با نظم بخشی ندارد و اقدامات مردمی باید در چارچوب قوانین و به شکلی منظم انجام شود.

همایی بر استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها نیز تاکید کرد و ادامه داد: امسال نیز در ورودی و خروجی استان مراکز اسکان موقت و پذیرائی از زائران استان و زائرانی که از سایر کشور‌ها وارد ایران شده اند و از مسیر کرمان عازم مراسم اربعین هستند، با مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه انجام می‌شود.

دبیر ستاد اربعین استان کرمان اظهار کرد: در خصوص عزیمت اتباع افغان نیز برنامه ریزی لازم صورت گرفته و از طریق صدور دفترچه‌های موقت بر مبنای طرح‌های آمایش و یا گذرنامه، تسهیلات لازم برای عزیمت زائران به عتبات عالیات ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد: تمامی زائران به نوعی سفیر جمهوری اسلامی ایران برای اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی و توسعه فرهنگ عاشورایی هستند که امیدواریم از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمان نیز گفت: به منظور خدمات رسانی به زائران اربعین، ۲۰ تیم پیش بیمارستانی با ۶۰ نیرو و آمبولانس در مرز مهران مستقر می‌شوند و حدود ۳۰ روز در این مرز حضورخواهند داشت.

سید محمد صابری افزود: ۳۰ پیراپزشک و ۱۵ پزشک نیز در داخل کشور کار خدمات رسانی به زائران اربعین را انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه زائران باید دفاتر بیمه درمانی خود را همراه داشته باشند، اظهارداشت: ۱۰۸ پایگاه جاده‌ای و ۳۸ پایگاه شهری نیز در استان کرمان فعال هستند و خدمات رسانی لازم را به زائران اربعین خواهند داشت.

انتهای پیام/ی

پیاده روی اربعین تبدیل به همایش بزرگ فرهنگی، مذهبی و سیاسی شده است

برچسب ها: ائمه اطهار ، محرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.