سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست تجار و تولید کنندگان قزوین با هیات تجاری اوکراین 

برای گسترش روابط تجاری ایران و اوکراین ، تجار ، بازرگانان و تولید کنندگان قزوین با هیاتی تجاری از این کشور به گفتگو نشستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛مدیر اتاق بازرگانی خارجی اوکراین (آی سی سی) در جمع تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان استان قزوین گفت: از توسعه مناسبات اقتصادی با ایران استقبال می‌کنیم.

یوری ماکاهان چوک ، با بیان اینکه آی سی سی اوکراین در ردیف ۱۹ «آی سی سی» برتر جهان است افزود: آی سی سی کار سیاسی نمی‌کند بلکه به دنبال رفع مشکلات تجارت است و اگر تجار با دعوت‌ای سی سی به اوکراین سفر کنند مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

او افزود: تجار ایرانی باید تولیدات خود را به بازار اوکراین معرفی کنند تا پس از آشنایی با توانمند‌های طرفین، بازرگانی رونق گیرد.

مدیر اتاق بازرگانی خارجی اوکراین اضافه کرد: آماده پذیرش هیئت تجاری استان قزوین در شهر کی یف هستیم تا ضمن آشنایی با توان صنعتی و کشاورزی ، راه‌های گسترش مناسبات تجاری را بررسی کنیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی قزوین هم گفت: با ایجاد اتاق بازرگانی ایران و اوکراین در قزوین آماده توسعه روابط تجاری و بازرگانی به ویژه در زمینه محصولات غذایی و خشکبار هستیم.

بخشنده افزود: نقش‌ای سی سی در تبادل اطلاعات تجار دو کشور بسیار مهم است و ما در اتاق بازرگانی نگاه ویژه‌ای به اوکراین داریم .

صادرکننده نمونه استان قزوین اضافه کرد: با نگاهی به واردات اوکراین می‌توان دریافت که مناسبات اقتصادی قابل گسترش است چراکه این کشور امروز به ثباتی رسیده که می‌تواند برای تجار ایرانی جذاب باشد.

وی به برخی مشکلات پیش روی تجارت با اوکراین هم اشاره کرد و گفت: انتظار داریم ضمن حل مشکلات تبادل بانکی بستر مناسب تری برای استقبال از تجار ایرانی فراهم شود تا انگیزه حضور بازرگانان و سرمایه گذاران ایرانی در اوکراین افزایش یابد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین نیز گفت: سال گذشته ۱۲۱ تن کالا به ارزش ۱۸۸ هزار دلار، معادل یک درصد صادرات کشور، از استان قزوین به اوکراین صادر شده است.

علی پرزحمت افزود: در سال ۹۵ نیز ۳۱ تن کالا به ارزش ۷۰۰ هزار دلار از قزوین به این کشور اروپای شرقی صادر شد که شامل مواد غذایی، کشمش، شیشه و کنسانتره بود.

او اضافه کرد: استان قزوین حدود ۴ هزار واحد صنعتی، ۱۵ شهرک صنعتی دولتی، ۴ شهرک صنعتی خصوصی، ۸۵۰ واحد صنعتی در حال احداث و ۱۸۰ معدن از جمله سیلیس، مس و ، روی است.

سال گذشته ۹۰۰ میلیون دلار کالا از استان قزوین به خارج از کشور صادر شد و این استان در زمینه سرمایه گذاری خارجی رتبه پنجم را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/.

بررسی راه‌های گسترش مناسبات تجاری قزوین و اوکراین  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.