سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاه حسین مرتضوی:

خارجی ها اجازه تصمیم گیری در روند صلح افغانستان را ندارند

سخنگوی رئیس جمهور افغانستان گفت: فقط دولت افغانستان صلاحیت مذاکرات صلح با طالبان را دارد و آمریکا باید نقش تسهیل کننده را ایفا کنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفت: فقط دولت افغانستان صلاحیت مذاکرات صلح با طالبان را دارد و آمریکا و سایر کشورها باید نقش تسهیل کننده را ایفا کنند.

شاه حسین مرتضوی، در واکنش به اظهارات سفیر سابق آمریکا در کابل تاکید کرد که سایر کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا باید نقش تسهیل کننده در روند صلح را داشته باشند و تنها دولت افغانستان است که صلاحیت پیشبرد مذاکرات صلح با طالبان را دارد.

اوایل هفته جاری«رایان کراکر» سفیر سابق آمریکا در کابل گفته بود که تلاش کشورش برای مذاکره با طالبان بدون مشارکت دولت افغانستان به مشروعیت دولت این کشور آسیب می‌زند.

سخنگوی اشرف غنی در واکنش به این موضوع تصریح کرد اگر مذاکره با طالبان انجام شود، طرف اصلی این مذاکرات تنها دولت افغانستان است. 

مرتضوی اعلام کرد که «به هیچ وجه کشور دیگری نمی‌تواند به نمایندگی از دولت افغانستان مذاکرات صلح با طالبان را انجام دهد».

نمایندگان پارلمان افغانستان نیز اظهار می دارند که مشکل بین طالبان و دولت افغانستان است بنابراین مذاکرات صلح نیز باید بین این دو جناح انجام شود.

این در حالی است که در چند ماه گذشته برخی از رسانه‌ها گزارش‌های ضد و نقیضی از تلاش‌های مقامات آمریکایی برای مذاکره با گروه طالبان منتشر کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.