سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش 10 درصدی برداشت زیتون از باغات استان کرمانشاه

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : برداشت زیتون از باغات استان کرمانشاه امسال افزایش 10 درصدی داشته است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، زارعی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : سال گذشته  2523 تن زیتون در استان برداشت شد و پیش‌بینی می‌شود این میزان امسال 10 درصد افزایش یابد.

وی گفت : سطح زیر کشت زیتون استان 959 هکتار است که از این میزان 802 هکتار بارور و 157 هکتار نهال (نابارور) است که در قالب 1344 قطعه باغ پرورش می‌یابد.

زارعی افزود: عمده زیتون تولیدی استان محصول باغات زیتون دالاهو و قصرشیرین است و منطقه ریجاب بیشترین زیتون تولیدی استان را دارد.

وی از توسعه باغات زیتون استان خبر داد و افزود: امسال در نظر داریم سطح باغات زیتون استان را تا 50 هکتار افزایش دهیم.

زارعی گفت: در حال حاضر 96 درصد محصول باغات زیتون کرمانشاه برای تولید کنسرو استفاده می‌شود.

وی افزود: بازار تولید کنسرو زیتون هنوز اشباع نشده و افراد بسیاری طالب سرمایه گذاری در این حوزه هستند. تنها در منطقه ریجاب 9 پروانه تولید کنسرو زیتون صادر کرده ایم و هر سرمایه گذار در این زمینه مراجعه کند آماده پرداخت تسهیلات هستیم.

زارعی با اشاره به استفاده چهار درصد زیتون تولیدی استان برای تولید روغن گفت: هم اکنون یک واحد بزرگ فعال تولید روغن زیتون در استان داریم که کفاف نیاز استان را می دهد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه بازار مصرف زیتون تولیدی استان را داخل استان عنوان کرد و افزود: زیتون استان کفاف نیاز استان را می‌دهد و در داخل استان بطور کامل مصرف می شود و بنابراین درحال حاضر صادراتی به دیگر استان ها یا خارج کشور نداریم، اما برنامه هایی در این زمینه در دستور کار داریم.

زارعی با اشاره به کیفیت بالای زیتون تولیدی استان گفت: زیتون کشت شده در کرمانشاه به لحاظ کیفیت با کشورهای اروپایی برابری می‏ کند و هم اکنون بازاریابی‌های لازم برای صادرات زیتون استان در حال انجام است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در پایان با بیان اینکه کشت زیتون در باغ‌های استان از سال 1371 آغاز شده، تصریح کرد: قدمت گونه‌های وحشی زیتون در مناطقی از استان نظیر گیلانغرب و دالاهو به حدود 1500 سال پیش برمی ‏گردد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

سطح زیر کشت زیتون استان کرمانشاه 959 هکتار است

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، برداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.