سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست معاونت سیاسی استانداری کرمان مطرح کرد؛

ضرورت نگاه جدی به مساله قاچاق سوخت

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه سوخت یک سرمایه ملی است گفت: باید به قاچاق سوخت به عنوان یک بحث جدی نگاه کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید ملانوری، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در کمیسیون مبارزه برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت قاچاق سوخت گفت: قرارگاه سوخت باید زودتر تشکیل شود.

وی افزود: فرمانداران شهرستان‌ها، روسای شرکت‌های ملی پخش فراورده‌های نفتی شهرستان و شورای تامین شهرستان برای راه‌اندازی این قرارگاه اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام دهند.

وی بر تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان تاکید کرد و گفت: نباید قطع سوخت کشاورزان ناگهانی باشد، و با بررسی‌های دقیق این کار انجام شود.

ملانوری تصریح کرد: شرکت گاز باید سهمیه مورد نیاز شهرستان‌های جنوبی استان را مانند گذشته تامین کند و از راه‌های صحیح مردم را برای خرید امتیاز گاز شهری ترغیب کنند.

وی درادامه بیان کرد: قاچاق کالا بر تولید داخلی ما ضربه می‌زند بنابراین باید بر واردات کالاها نظارت داشته باشیم و با قاچاق کالا برخورد لازم انجام دهیم تا پویایی کسب و کار و تولید را رقم زنیم.

ملانوری گفت: مبارزه با فساد را یکی دیگر از ارکان مدیریت است و برنامه ما برخورد قاطع با قاچاق است و باید مردم را از استفاده از کالاهای قاچاق با فرهنگ سازی برحذر کنیم.

در این جلسه حسینعلی سردشتی معاون شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کرمان هم گفت: از زمانی که مرزها باز شده، قاچاق سوخت به شدت افزایش یافته و این موضوع در جنوب استان مشهودتر است.

وی افزود: سال گذشته در چهار شهرستان جنوبی استان کرمان به جز جیرفت روزانه 375 هزار لیتر بنزین مصرف می‌شده که این میزان در حال حاضر بیش از 450 هزار لیتر است.

وی بیان کرد: در حال حاضر در سطح کشور و از سوی وزارت نفت هیچ نظارتی بر بنزین وجود ندارد و نیاز است که بر اساس یک تصمیم استانی، کارت های آزاد جمع آوری شده ومردم از کارت‌های سوخت خود استفاده کنند.

این جلسه با حضور مسئولین مربوطه برگزار شد که افراد نظرات، راهکارها و پیشنهادات خود را ارائه دادند.


انتهای پیام/س

شرکت گاز باید سهمیه مورد نیاز شهرستان‌های جنوبی  را  تامین کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.