سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف ۱۳ لاشه فک خزری در سواحل گیلان

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت:در یکسال گذشته لاشه ۱۳ فک خزری در سواحل گیلان کشف شد.

حسین علی‌نژاد رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در گفتگو با خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز رشت؛گفت: در یکسال گذشته لاشه ۱۳ فک خزری در سواحل گیلان کشف شد و این در حالی است که در یکسال اخیر فک خزری زنده‌ای در سواحل خزر دیده نشده است.

وی با بیان اینکه فک‌های خزری یکی از پستانداران کمیاب آبزی دنیا هستند که در معرض انقراض اند افزود: فک‌های خزری برای انجام فرآیند زادآوری خود در فصل زمستان، به یخ‌های شمال شرقی دریاچه خزر در حوزه کشور‌های روسیه و ترکمنستان مهاجرت می‌کنند.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان خاطرنشان کرد:‌فک‌های خزری بر اساس طبع و ذات خود برای تغذیه در فصول گرم سال به آب‌های عمیق جنوبی دریای خزر مهاجرت می‌کنند.

حسین علی‌نژاد با اشاره به اینکه آب‌های سواحل دریای خزر از جمله نقاط مورد علاقه فک‌های خزری است تصریح کرد: فک‌های خزری سال‌ها است به دلیل ناامن بودن سواحل جنوبی دریای خزر و نابودی و تخریب زیستگاه‌های طبیعی خود دیگر به این مناطق مهاجرت نمی‌کنند و در حال حاضر تعداد فک‌های خزری در سواحل گیلان بسیار انگشت شمار شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

پیدا شدن لاشه‌های فک خزری در سواحل گیلان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.