سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پهلوان زاده: کشور‌های آسیایی هیچ حرفی برای گفتن مقابل شطرنج ایران نداشتند

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: شطرنج بازان آسیایی به هیچ وجه انتظار نداشتند که نمایندگان ما در جام ملت‌ها عملکرد درخشانی ارائه دهند.

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا که به میزبانی همدان برگزار شد،گفت: این رقابت‌ها در سطح بالایی برگزار شد به طوری که همه مدعیان از جمله ورزشکاران چین و هند به عنوان قدرت‌های برتر قاره آسیا حضور داشتند. در مجموع عملکرد ورزشکاران ما در این مسابقات بسیار رضایت بخش بود و خدا را شکر توانستند در هر سه بخش به مقام قهرمانی مردان برسند. شطرنج بازان ما به مراتب بالاتر از سطح جایگاهی که اکنون دارند، درخشیدند.

او در مورد عملکرد تیم‌های بانوان ایران گفت: در رده بانوان در بخش سریع حائز رتبه سوم شدیم، اما واقعیت امر این است که بعد از حضور نفراتی همچون پورکاشیان و برخی از شطرنج‌بازانی که دیگر در شطرنج نیستند، با مشکل مواجه شدیم. در واقع نیاز به زمان داریم تا بتوانیم به غیر از سارا سادات خادم الشریعه و مبینا علی نسب که در حال حاضر جز برترین‌های شطرنج کشورمان هستند روی سایر ورزشکاران سرمایه گذاری کنیم تا از این جهت بتوانیم استخوان بندی تیم ملی را با برگزاری مداوم اردوها، جذب مربیان توانمند خارجی و شرکت در مسابقات بزرگ بین المللی برای سالیان آینده تأمین کنیم.

رئیس فدراسیون شطرنج در پاسخ به این سوال که آیا این میزبانی هزینه‌ای برای فدراسیون داشت یا خیر؟ گفت: ما در این دوره شاهد یک میزبانی و پذیرایی عالی در همدان بودیم. هزینه‌ها از طریق حامیان مالی و مسئولان استان همدان فراهم شده بود و خرج خاصی برای ما نداشت.

پهلوان زاده در مورد اینکه برنامه فدراسیون برای المپیاد جهانی شطرنج چیست، گفت: المپیاد جهانی شطرنج از اهمیت به سزایی برای ما برخوردار است و قرار شده ده تیم برتر جهان در این رقابت‌ها حضور یابند. معتقدم رو به رو شدن با شطرنج بازان تیم‌های برتر دنیا می‌تواند یک تجربه گران بها برای بچه‌های ما محسوب شود. چنانچه بتوانیم در المپیاد جهانی شطرنج خوش بدرخشیم امکان اینکه جایگاه شطرنج بازان ما در ریتینگ فدراسیون جهانی افزایش یابد بسیار زیاد است. ضمنأ تا پیش از شروع رقابت ها، در نظر داریم مسابقات و اردو‌هایی را برای ورزشکاران تدارک ببینیم تا با آمادگی بالاتری در آنجا حضور یابند.

او در مورد اینکه آیا فدراسیون تمایلی به ادامه همکاری با مربیان خارجی دارد یا خیر، توضیح داد: در واقع قرارداد ما با مربیان خارجی به صورت پاره وقت است به طوری که بیشتر قرارداد‌های آن‌ها ده روز یا چهارده روزه است. حالا منتظریم تا ببینیم در آینده چه زمانی دوباره می‌توانیم از آن‌ها برای ورزشکاران تیم ملی استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون شطرنج در رابطه با عملکرد تیم‌های هندوستان، چین و ویتنام هم گفت: به هر حال تیم‌های چین و هندوستان از تیم‌های برتر دنیا هستند، اما با این وجود به هیچ وجه انتظار نداشتند که نمایندگان ما آن قدر درخشان عمل کنند و به همین علت بود که نه تنها غافلگیر شدند بلکه حتی کامل عرصه را هم به ورزشکاران ما واگذار کردند.

پهلوان‌زاده در پایان درباره عملکرد سارا سادات خادم‌الشریعه هم بیان کرد: خادم‌الشریعه بعد از مدت‌ها به اوج بازگشت و موفق شد به نتایج خوبی در این رقابت‌ها دست یابد.


بیشتر بخوانید: پهلوان زاده: هدف مان قهرمانی در جام ملت های شطرنج آسیا است


انتهای پیام/

اظهارات پهلوان زاده درباره نتایج ورزشکاران ایرانی در شطرنج جام ملت های آسیا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.