سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رستم‌وندی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده ساخته می‌شود

معاون وزیر کشور گفت: نرخ شیوع مواد مخدر بین دانش آموزان حدود ۲.۱ درصد است.

رستم‌وندی معاون وزیر کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان, با اشاره به شیوع اعتیاد میان دانش آموزان اظهار کرد: نرخ شیوع مواد مخدر بین دانش آموزان حدود ۲.۱ درصد است و این‌ها یکبار تجربه اعتیاد داشته‌اند.

 وزیر کشور با بیان اینکه در این سنین, مصرف کننده مستمر معنایی ندارد و افراد بیشتر درگیر سیگار می‌شوند؛ گفت: مشکل اصلی مدارس منازعات فردی دانش آموزی است و مفاسد اخلاقی در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

 وی با اشاره به اینکه ناجا و پلیس مواد مخدر در سال ۹۶ طرحی را اجرا کردند که طی آن محدوده‌های ۳۰۰-۴۰۰ متری مدارس و دانشگاه‌ها پاکسازی شد؛ گفت: در این طرح بیش از یک تن مواد مخدر جمع آوری کردند و رابطه بین دانش آموز و توزیع کننده فاصله گرفت.

رستم‌وندی با بیان اینکه جامعه محیط بازی است و در صورت پاکسازی محدوده مدارس, احتمال مواجه شدن دانش آموزان و قاچاقچیان در مسیر خانه وجود خواهد داشت؛ افزود: نکته اساسی این است که حضور  توزیع کننده‌ها را در جامعه کاهش دهیم و اجازه ندهیم اینها در مناطق حساس حضور چشمگیری داشته باشند.

معاون وزارت کشور  تاکید کرد: مهمترین طرحی که در سال ۹۶ اجرا شد؛ طرح قرنطیه‌سازی محدوده مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز عمومی بود.

وی با اشاره به توزیع مواد مخدر از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز اظهار کرد: پلیس فتا در شبکه‌های اجتماعی بسیار فعال است. جرایم سایبری از سال ۹۵ _ ۹۶ دو برابر شده  است.

رستم‌وندی با اشاره به اینکه فضای مجازی محیطی یله و رها است؛ گفت: تنها مرکزی که مراقبت‌های موضعی و مقطعی در این حوزه می‌کند؛ پلیس فتا است که در بحث برخورد با قمارخانه‌, ناهنجاری‌های اخلاقی و مواد مخدر تلاش می‌کند.

معاون وزارت کشور درباره  اقدامات انجام شده برای احیای بافت‌های فرسوده نیز گفت: طرحی که رئیس جمهور در منطقه سیروس تهران کلید زدند در کل کشور نیز اجرا می‌شود.

وی بیان کرد:  زمین‌های دولتی که در محدوده شهری وجود دارد شناسایی شده‌اند و نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور مسئول جمع بندی این مسئله است.

رستم‌وندی خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی مسئولیت اجرای پروژه را بر عهده دارد و  استانداران موظف شده‌اند که زمین‌های متعلق به نهاد‌های دولتی را شناسایی کنند. بعد از این مرحله با توجه به امکانات و ظرفیت‌هایی که این زمین‌ها در بافت‌های فرسوده دارند؛ فراخوان داده می‌شود تا سرمایه‌گذارانی که مایل هستند از آنها استفاده کنند.

معاون امور اجتماعی وزارت کشور گفت: سازمان‌های آب، برق و گاز تسهیلات خاصی را برای این زمین‌ها در نظر گرفته‌اند و وام‌هایی نیز با درصد مناسب ارائه خواهد شد تا انشاالله سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده ساخته شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.