سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار تایباد :

بیش از ۱۴ هزار هکتار اراضی تایباد به کشت محصولات کم آب طلب اختصاص دارد

فرماندار تایباد گفت: از ۴۳ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی این شهرستان ۱۴ هزار هکتار به کشت محصولات کم آب طلب اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛حسین شرافتی راد فرماندار تایباد گفت: خشکسالی‌های متوالی، دشت‌ها و سفره‌های زیرزمینی این شهرستان را با افت آب روبه رو کرده که این وضعیت تغییر الگوی کشت، استفاده از روش‌های نوین آبیاری و کشاورزی را ضروری کرده است.

وی گفت:شمار بهره برداران حوزه کشاورزی در این شهرستان هفت هزار نفر می‌باشد و این شهرستان ۳۲۰ حلقه چاه آب کشاورزی دارد که سالانه ۲۹۸ میلیون و ۵۹۸ هزار متر مکعب آب از آن استخراج می‌شود.

فرماندار تایباد میزان افت سالانه آب‌های زیرزمینی این شهرستان در ۲ دشت تایباد و کرات را ۲ متر عنوان کرد و افزود: فعالیت چاه‌های غیرمجاز کشاورزی در بخش میان ولایت از مهمترین مشکلات کنونی بخش کشاورزی تایباد است.

شرافتی با اشاره به همسایگی این شهرستان با کشور افغانستان گفت: تایباد با تولید ۲۵ نوع محصول زراعی و ۲۰ نوع محصول باغی، از قطب‌های کشاورزی خراسان رضوی است و در صورت حمایت دولت می‌تواند به صدور محصولات کشاورزی به کشور همسایه بپردازد.

وی با اشاره به رونق کشت گلخانه‌ای در این شهرستان خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری افزون بر ۲۳ میلیون نشای خربزه و هندوانه در این شهرستان تولید شد.

انتهای پیام //ز. ج
 
 
برچسب ها: فرمانداری ، زراعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.