سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

وقتى پایه‌هاى زندگى مشترک متزلزل مى‌شود/ با همسر عهدشکن چگونه برخورد کنیم؟

یکی از مسائلی که بنیان خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد، عهدشکنی طرفین بوده، اما مهم آن است که در این شرایط با همسر به درستی برخورد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ازدواج یک رابطه دو طرفه است که زوجین نیازهای یکدیگر را در قالب خانواده برآورده می‌کنند، اما گاهی خیانت همسر،  زندگی و عشق را نابود می کند، برخی خانم ها به سراغ طلاق می روند و برخی  به دلیل مشکلات مالی، ترس و وحشت از بدنامی طلاق یا وجود یک یا چند فرزند  زندگی تلخی را تجربه می کنند و هر گز سراغ جدایی نمی روند و می گویند راهی جز ساختن و سوختن ندارم.

گاهی دور بودن‌های موقتی از همسر و پیش گرفتن برنامه‌های سخت ‌‌و‌ مستقل به زنان کمک می‌کند تا به همسر بی‌وفا این پیام را بدهند که تحمل این شرایط باعث‌آسیب دیدن بیش‌ترشان می‌شود اما یادتان نرود پایان دادن به یک رابطه همیشه عذاب‌آور بوده اما حقیقت این است برخی از رابطه‌ها به دلیل روراست نبودن طرفین، خود به خود از بین رفته است.

اما نکته مهم پس از خیانت همسر این است که خانم ها چگونه برای حفظ زندگی تلاش کنند؟ یا پس از مشورت با روانشناسان و خانواده ها در نهایت چه زمانی سراغ گزینه طلاق بروند.


بیشتر بخوانید: "مردان عاشق" هم به همسرشان خیانت می کنند!


گام اول مواجهه با همسر خیانتکار

سمیرا درویشی روانشناس بالینی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره رفتار اصولی با همسر خیانتکار، اظهار کرد: برخی افراد از اینکه رابطه خود را پایان دهند عذاب می‌کشند چرا که  پایان یک رابطه همیشه عذاب‌آور بوده اما حقیقت این است برخی از رابطه‌ها به دلیل روراست نبودن طرفین، خود به خود از بین رفته است؛ اگر کسی شما را فریب دهد و خیانت کند، به دلیل بی‌اعتمادی به وجود آمده شما مجبور می‌شوید به این رابطه پایان دهید.

این روانشناس بالینی بیان کرد: گاهی طلاق تنها گزینه بوده هرچند که اتمام یک رابطه بسیار سخت است اما اگر در این مواقع جدایی را انتخاب نکنید، روز به روز صدمات روحی عمیق‌تری از جانب طرف مقابلتان به شما وارد می‌شود که حتما سخت‌تر از تحمل جدایی است؛ در صورت تصمیم به جدایی باید تمام عواقب آن را در نظر بگیرید آیا می‌توانید او را ببخشید؟، حتی اگر دیگر توان با او ماندن را در خود نمی‌بینید، آیا می‌توانید بار دیگر به این رابطه قوت ببخشید؟ سعی کنید بهترین راه را در این مسیر انتخاب کنید.

درویشی ادامه داد: همواره در طی مراحل تصمیم‌گیری و جدایی اگر کسی فریبتان داد و خیانت کرد، به دلیل بی‌اعتمادی به وجود آمده مجبور می‌شوید به این رابطه پایان دهید؛ خود را سرزنش نکنید، بیشتر وقت‌ها طرف مقابل شما سعی دارد که شما را به نوعی در ارتکاب خیانتش مقصر بداند.

آیا در خیانت همسرم من مقصرم؟

وی افزود: شاید شما هم کمی سهل‌انگاری کرده باشید ولی باز هم هیچ عذری برای خیانت او قابل قبول نیست، در هر صورت او باید عواقب افکار و اعمال فریبکارانه خود را بپذیرد؛ حتی اگر بهترین همراه نبودید یا او از بودن با شما لذتی نمی‌برد باز هم تقصیر شما نیست او می‌توانست بدون خودخواهی سعی کند با طرح و بررسی مشکلاتش با شما مسیر را برای ادامه زندگی هموارتر کند نه اینکه طرف مقابل خود را فریب دهد.

این روانشناس بالینی تشریح کرد: در صورتی که پس از بررسی همه راهکارها، راهی جز طلاق نداشتید، بهتر است جدا شوید و  خودتان را درگیر شروع و پایان دادن‌های متوالی نکنید چرا که استرس و رنج شما را بیشتر می‌کند اگر نصفه‌نیمه به این رابطه پایان دهید دوباره به طور مداوم به این فکر می‌کنید او الان با چه کسی است؟ و نکته‌ای که اهمیت دارد اگر تصمیم گرفته‌اید طرف خیانتکار خود را ترک کنید بهتر است دیگر برنگردید.

درویشی ادامه داد: سعی کنید او را ببخشید این کار نفعی برای او ندارد بلکه به نفع خودتان است البته که این بخشش رنجش شما را کم نمی‌کند و به معنای فراموش کردن کاری که او کرده و صدمات روحی که بر شما وارد شده است، نیست همچنین این بخشش به این معنا نیست که افکار و احساسات خود را تحت قوانین و کنترل وی قرار دهید بلکه تنها شما را در وضعیت بهتری قرار خواهد داد و دیگر بیش از این خود را با افکار و احساسات منفی عذاب نمی‌دهید.


بیشتر بخوانید: با فرد خیانت کار چگونه رفتار کنیم؟


طلاق یا زندگی؛ مسئله این است

وی اتمام  فراموشی یک رابطه را زمانبر دانست و گفت: پس از جدایی مدت زمانی را تنها با خود بگذرانید و اجازه دهید تا مشکلات و اثرات منفی از ذهن کمرنگ و به تدریج پاک شود، به صحبت‌های اطرافیان که خیلی زود شما را برای بازگشت دوباره تحریک می‌کنند، توجه نکنید.

این روانشناس بالینی بیان کرد: اگر جدایی برایتان بیش از حد عذاب آور است و نمی‌توانید بر احساس خود غلبه کنید بهتر است با مشاور صحبت کنید و مشورت بگیرید و از افراد خانواده، دوست و همکار هرچند قابل اعتماد کمک نگیرید، چون در جریان مسائل شخصی شما نیستند و قضاوت‌هایشان بعدا دچار سوء برداشت و سوء تفاهم خواهد شد.

درویشی یادآوری کرد: خودتان را بازخواست نکنید، این شما نیستید که باید با خود کنار بیاید شما مقصر نبوده‌اید و نباید شرمسار باشید.


بیشتر بخوانید: طلاق، پایان خیانت اینترنتی همسر


دود آبرو ریزی و انتقام به چشم خودتان می رود

شکوفه اویار حسینی مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص رفتار درست در برابر خیانت‌ همسر، اظهار کرد: همسری که خیانت دیده اولین هیجانی که تجربه می‌کند خشم است، گاهی خشم به همراه غم یا به همراه ترس  یا ترکیبی از کلیه هیجانات منفی است، او نیاز دارد به دلیل آسیبی که از بی وفایی همسرش دیده از او دلجویی و مراقبت شود، گاهی احساس می‌کند دوست دارد از همسرش انتقام بگیرید یا او را مجازات کند.

اویار حسینی بیان کرد: در جایگاه یک مشاور به کسی که همسرش به او خیانت کرده است، توصیه می‌کنم از هر نوع رفتارهای خشونت آمیز، آبروریزی یا انتقام خودداری کند، تجربه نشان داده است گاهی با آبروریزی‌ها، زوج یکدیگر را‌ می بخشند، اما خانواده همسر خیانت دیده نمی‌توانند از این بی‌وفایی بگذرند، گاهی زوج آسیب دیده برای ترمیم آسیبی که همسر به رابطه زده، برای انتقام وارد یک رابطه دیگر می‌شوند و اوضاع را نادانسته پیچیده‌تر می‌کنند.

سوال های بی جوابی که با خیانت همسر، روحتان را عذاب می دهد

این مشاور خانواده ادامه داد: مسئولیت نجات رابطه‌تان را بپذیرید: وقتی همسر آسیب دیده با این درخواست رو به رو می‌شود با تعجب سوال می‌کند، آسیب دیدم مسئولیت نجات رابطه را هم بپذیرم؟، برایتان مثالی می زنم، اگر بچه شما از دستتان بیفتد و با ضربه‌ای که به سرش وارد شده تشنج کند شما چه کاری انجام می‌دهید؟، آیا بالا سر بچه تشنج کرده دعوا می‌کنید و به دنبال مقصر می‌گردید؟ یا بدون توجه به مقصر هرکس هر کاری از دستش بر بیاد  انجام می‌دهد؟ پاسخ مشخص هست.

وی افزود: رابطه زوج‌ها مثل بچه نوپایی می‌ماند که نیاز به مراقبت دارد وقتی بی‌وفایی در زندگی اتفاق بیفتد، یعنی شما هم به نیازهای همسرتان بی‌توجهی کردید، برای همین بی‌وفایی به سرعت رشد پیدا کرده و همسر شما هم برای فرار از مشکلات رابطه‌تان به بی‌‎وفایی رو آورده است، پس هر 2 شما باید هرکاری که از دستتان بر می‌آید برای نجات رابطه‌تان انجام دهید.

این مشاور خانواده تشریح کرد: در اولین قدم از خودتان سوال کنید به کدام نیاز همسرم بی‌توجهی کردم، دقت کنید که همه خیانت‌ها به دلیل مشکلات ارتباطی با همسر نیست، برخی از خیانت‌ها به دلیل مشکلات مغزی یا شخصیتی یا هورمونی همسر است و ربطی به ارتباط ندارد.


بیشتر بخوانید: شوهرم به من خيانت کرده است، طلاق مي‌خواهم!


چگونه همسر خیانتکار را به زندگی برگردانیم؟

اویارحسینی بیان کرد: خیانت آقایان و بازگشت به زندگی مشترک سخت‌تر از خیانت خانم‌ها و بازگشت به زندگی مشترک است؛ زمانی که خانمی با خیانت همسرش رو به رو می‌شود اعتماد به نفسش آسیب می‌بیند و با مراجعه به مشاور تمام تلاش خود را می‌کند تا همسرش را به زندگی مشترک برگرداند،گاهی خانم‌ها می‌پرسند آیا تضمینی برای بازگشت همسرم وجود دارد؟، وقتی پای یک انسان و انتخاب‌هایش در میان باشد هیچ کس نمی‌تواند به شما تضمین دهد، چون خدا انسان را با اختیار خلق کرد.

وی ادامه داد: زمانی که خانم‌های خیانت‌دیده با چنین پاسخی مواجه می‌شوند ناامیدانه سوال می‌کنند، چرا باید به زندگی با او ادامه دهم؟، پاسخ یک جمله است، هنوز شما به شوهرتان احساس دارید و مسئولیت احساس و علاقه‌تان را می‌پذیرید که برای کمک گرفتن مراجعه می‌کنید،  تجربه نشان داده خیلی وقت‌ها خیانت در اولین بارش فرصت عشق مجدد را خلق کرده است.

این مشاور خانواده گفت: وقتی زوجی برای جبران گذشته به نیازهای یکدیگر بیشتر توجه می‌کنند، تازه متوجه نکاتی درباره همسرشان می‌شوند که از آن بی‌خبر بودند؛ دقت کنید که خیانت عین اعتیاد می‌ماند اگر به دنبال این هستید که همسرتان هیچ وقت به محبوبش فکر نکند انتظار بی‌جایی است، باید به مردان کمک شود بعد از بازگشت به زندگی مشترکشان هر سه ماه برای جلوگیری از وسوسه بازگشت به محبوب به مشاور خود مراجعه کنند.

اویار حسینی تشریح کرد: اگر انتظارتان این است که اعتماد بین‌تان عین روز اول شود، انتظار بی‌جایی دارید؛ دیوار اعتماد شما ناگهان و آسیب‌زا فروریخته که ساخت مجدد آن بسیار زمان بر و با تکرار شفافیت و صداقت در طول زمان امکان پذیر است.

انتهای پیام/

برچسب ها: خیانت ، اخبار پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
ای وای از دست این مردها
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
ازین برنامه بسیارممنونم
فریاد زیر آب
۱۹:۴۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
سلام به همه عزیزان و همدردان........
من یک سال پیش به طور اتفاقی فهمیدم زنم با یکی دیگه ارتباط داره،اولش فکر کردم در حد یه گپ و عشق و عاشقی بچه گانست ولی متاسفانه با پیگیری و اعتراف خودش فهمیدم با او رابطه جنسی داشته،یه پسر بچه کوچک دارم که فقط تو این دنیا دلخوش او هستم،نه از نظر خرجی و نه از نظر رابطه زناشویی تا اونجایی که از دستم بر می اومد کمش نگذاشتم،ای داد به آدم خیانتکار که جز دردسر برای دیگران چیز دیگه ای از دستش برنمیاد،یک ساله شب و روزم شده کلنجار با خودم که چرا بهش به این آسونیا اعتماد کردم،از یک زندگی داغون و شلوغ پدریش کشیدمش بیرون و ازش حمایت کردم و این شده آخر و عاقبت خودم،خدا هر جوری که هست آدمو امتحان کنه جز این یه قلم،لعنت به اون زن و مردهایی که با هوس باعث بدبختی یکی دیگه میشوند،از ته قلب دوست دارم ببخشمش ولی نمیتونم،اعتماد به نفس چیز ساده ای نیست که هر روز بشه نابودش کرد و فرداش بشه پسش بگیری،ببخشید که مطلبم زیاد شد...بدرود
محمد
۰۲:۴۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
زنی که یکبار خیانت میکنه بازم خیانت میکنه این ثابت شده هست به من اولش گفت اشتباه کردم بخشیدم بار دوم دعوا شد و باز تکرار کرد بار سوم ده روز جدا شدیم ب خانوادش گفتم و اونا هم کار خاصی نکردن هر کاری هم کردم مشاور نیومد خودم رفتم تنهایی که ارزشی نداشت. بار چهارم هم برای من و خاخوادش عادی شده بود من فقط بخاطر بچه ۲ سالمه صبر کردم ولی دیگه تحملش ندارم نمیدونم چیکار کنم چون بچه رو هم که تا ۷ سالگی بهم نمیدن از طرف دیگه مهریه هم هست
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
آدم خیانت کار درست بشو نیست. من ده ساله ک هی فکر میکنم دیگه درست شده و باز هم روز از نو روزی از نو...کسی ک عادت کرده ب این لذتا نمیتونه برگرده هر قدر هم زنش اوکی باشه.اگه لچه ندارید طلاق بگیرید و خلاص.بخدا بهتره.میرسید ب این دوزگار من
مریم
۰۴:۳۶ ۲۵ تير ۱۳۹۹
سلام ،همسرم بهم خیانت کرده واعتراف کرده والان همه چیزروبااون تموم کرده ومن تودوراهی موندم چون دوسش دارم نمیدونم چکارکنم ...وتاالان کنارشم راهی هست؟خیلی به هم ریختم
ناشناس
۰۲:۲۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
شوهر من خیانت کاراست
ناشناس
۰۶:۱۶ ۰۶ تير ۱۳۹۹
عالی بود، خیلی استفاده کردم. چون در زندگی خودم اتفاق افتاده.
ناشناس
۱۷:۳۶ ۰۴ تير ۱۳۹۹
شوهرم بهم خیانت کرده من متوجه شدم اونم با زن داداشم با زن داداشم هم حرف زدم فکر کنم رابطه ای باهم ندارن ولی شوهرم خیلی باهام سرد رفتار میکنه اصلا هیچ کارر واسه دلخوشیم نمیکنه واقعا موندم چیکار کنم ایا جدا بشم
I.r
۰۷:۳۷ ۰۳ تير ۱۳۹۹
من با وجود اینکه زن و فرزندم رو از ته قلب دوست داشتم بهم خیانت کرد نمیدونم باید چیکار کنم
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
خیانت بزرگترین اشتباه هر انسانی هست. ولی باید قبول کرد انسان جایز الخطاست. این اشتباه میتونه از سمت مرد و زن باشه... مثل باطلاق انسان را پایین میکشه. ولی خواهشا سعی کنید به طرف خیانتکار ی فرصت بدین. ان الله یحب التوابین
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
دندونی که درد میکنه باید بکشی بندازیش دور کسی هم که خیانت کنه جایی تو زندگی طرف مقابلش نداره
نسیم
۲۳:۱۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
همسر من رفت با زن برادرم به من خیانت کرد.خدا لعنتشون کنه.نابودم کرد
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
باید مرد خیانتکارو ترک کنی .
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
قلبم از خیانت شوهرم درد میکنه وقتی جلو چشمامه حالم از دورویی وبی وجدانیش بهم میخوره واز ادم های ادم فروش که نارو میزنند خدایا سریع جوابشان را بده تا کمی دلم آروم بشه
ناشناس
۰۳:۱۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام میشه شماره یکی از کسانی که موفق به ترک شدن شدن بدید چون من به خاطر خیانت شوهرم یه دو ماهی هست رو به مواد شیشه اوردم شوهرم خودش هم مصرف کننده هست
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۳ دی ۱۳۹۸
مردهای این دور و زمونه خیلی پر رو هستن نمیتونن نیازهای عاطفی یک زن رو تامین کنن تازه میگن باید چند همسر اختیار کنن نامردا هیچ کامشان زن خودشونو دوست ندارن اصلا معلوم هم نیس چشونه همش دنبال زنهای نامحرم مردمند همش هم انتظار محبت بیش از حد و اندازه از طرف زن دارن. هر چقدر هم محبت کنی میگن برام کم گذاشتی این میشه جواب محبتهاشون.
زهرا
۱۸:۵۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
همسرم من سه بار بهم خیانت کرده ومنم فهمیدم بار اولم ترکش کردم حتی میخاستم طلاق بگیرم ن پول داره ن اخلاق حتی دست بزن هم داره ولی الان دیگه نمیزنه نمیدونم باید چیکا کنم ن میتونم بخاطر دختر جدابشم ولی دلم بعداز اینکه از بالای ساختمان افتاد دستش شکست یکم اروم تر شده خدا بهم فهموند ک حواسش به دل شکسته و اشکهام هس ولی هنوزم با حرفاش عذابم میده ولی من فهمیدم که باید مرهم زخمم خدا باشه نه بنده هاش الانم فقط از خدا میخام درست وآدم بشه فقط فقط بخاطر دخترم وگرنه اگه خودم تنها بودم ی لحظه هم تحملش نمیکردم ولی اگه خوب نشه شاید ی روز جدابشم چون ن بهش اعتماد دارم ن هیچوقت تو سختی ها تکیه گاهم بوده
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
همسر من هم چند ساله بمن خیانت میکنه
زن با دروغ بی اعتمادی و دورویی نمیتونه ادامه بده
اگر حرف از ۴ همسری و قدیم هست تکلیف مشخص بود طرف زن رو میگرفت میگفت همسردومه و همسر اول از بلا تکلیفی احساسی و همسری در میامد و برای خودش تصمیم به موندن یا رفتن میگرفت
ولی الان فقط هوس بازی و شهوت بازی باعث دروغ و تزلزل اساس زندگیه و بقولی مردانگیی وسط نیس زن رو در هاله ابهام و احساس نابود کرده
ث
۲۲:۱۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
شوهرم به من خیانت میکنه پر رو فکر میکنه نمفهم بی شرم بی حیا ازش متنفرم اگر می تونستم بچه هایم را از نطر مالی حمایت کنم ولش میکردم
ناشناس
۰۷:۵۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
شوهرم نابودم کرده از بس،بهم خیانت میکنه اونم با دوبچه
ناشناس
۰۵:۵۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
امان از مردا
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
بسوزدمرد خیانتکار در اتش جهنم
ناشناس
۰۶:۰۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
من بعد از هم خیانت همسرم میگم میبحشمت ولی به این شرط که طرف معرفی کنی درسته به نظرتون
آرزو
۱۳:۰۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
شوهرم من و بچه ها را عاشقانه دوست داشت . ما با همه جنگیدیم تا بهم رسیدیم ولی حالا بعد از این همه سال باید عذاب بکشم . فکر اون زن از ذهنم بیرون نمیره . بدترین تجربه عمرم بود
ناشناس
۱۵:۵۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
ما زنها با مشروع بودن زن دوم کارتداریم با پنهانکاری وخیانت مرداها کارداریم حداقاس با زن اول روراست باشن چون اون زن بیچاره حق داره برای زندگیش تصمیم بگیره که ادامه بده یانه واینم مخالف امر خدا نیست
علی
۱۵:۴۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
ما قربانی ناآگاهی هستیم چرا برای مسئله ای به این مهمی ، ریشه ای وتوی مدارس ودانشگاه درس صداقت ، مردانگی، زنانگی ،
تعهد ،شفاف زندگی کردن و درکل درس انسانیت درس زندگی درست نمیدن ، آموزشگاهای ژاپن درس هم زیستی درست با حیوانات هم میدن
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
همسرم چندین بار است که بهم خیانت میکنه دوتا بچه دارم خیلی دروغ حرف میزنه میگه من نماز میخونم خیانت نمیکنم در حالی که خیلی آدمه کثیفه منم نمیدونم چیکار کنم یه مادر پیر دارم توی شهرستانه پدر ندارم فوت شده تورا خدا کمکم کنید نمیخوام به خاطره بچه هام طلاق بیگرم
ناشناس
۰۰:۵۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
از نظرمن فقط فرد خیانت دیده ضربه میخوره مثل که شب و روزم فقط شده گریه شوهر عاشقم بعد از ۷سال بهم خیانت کرد
ح
۰۰:۵۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
من که فقط دارم خود خوری میکنم
محمد
۲۰:۰۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
من خودم ازلحاظ مالی خوبم شاغلم پول واسم اهمیت نداره زنم خیلی دوس دارم هیچ کمبودی نه عاطفی نه مالی براش گذاشتم هم از ازلحاظ تحصیلات از من پایین تره هم از لحاظ خانوادگی پایین تره هرچه تو خونه پدرش سختی کشیده یا کمبود مالی داشته موقعی بعد عروسی واقعا براش کم کسر نذاشتم اما چه فایده هربار موجب خیانت وبی آبرویی من میشه مگه میشه همیشه هر روز با یه مرد غریبه دعوا کنی میگه برو جلو زنت رو بگیر با دوتا بچع موندم دیگه هیچ مهری واسم نداره فقط بعضی ها رو که از با تلاق نجات میدی شاخ برگ بهش میدی لیاقت محبت خوبی ندارن چون جنسشون خرابه ذاتشون خرابه بهش هم گفتم نمی بخشمشش اون دنیا سر پل سراط جلوشو میگیرم منی که هیچ وقت بهش خیانت نکردم آخه چرا کاش با اون کیس های ازدواج میکردم که مثل خودم بودن
شهرام
۱۷:۵۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
سلام دقیقا زندگی منو گفتی
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
منم مثل شما با یه نفر از پاینتر از خودم از هر سطحی ازدواج کردم بعداز 15 سال زندگی مشترک با دوستم ریخت روی هم دوتا بچه دارم دخترم تیم ملیه و پسرم هم دانشجو و هنرمند موندم چیکار کنم بخوام طلاقش بدم دخترم نابود میشه خودم که نابود شدم
محسن
۱۸:۱۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
دوست عزیز میخواستی شما که خودتو بالاتر با سواد میدونی روز اول چشماهتو خوب باز میکردی
سیستان
۱۷:۳۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
چرا فقط از خیانت مردان میگید خب پشت هر خیانتی یه زن هست همیشه یه زن از یه زن دیگه میخوره زنها خودشون باعث خیانت میشن اگه زنی چراغ سبز نشون نده یا با ظاهری ارایش کردی و بدحجاب نیاد سراغ مرد. . اونوقت هیچ مردیم خیانت نمیکنه
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
هیچ مردی نیست که خبانتکار باسه و کارش هم درست باشه بعضی ی جوری می گن که هیچ اشکالی نداره فکر می کنی که خیلی خواسته های زن و بچه شان را به جا اوردن و زیادی احساس و پولشون رو به یک زن دیگه می دن نه این طور نیست مردای نامرد زن و بچه خودشون رو عذاب میدن و دنبال خوش گذرونی خودشونن.
افشین
۱۱:۵۶ ۱۸ تير ۱۳۹۸
مطمعن باشید تاخانمی با خودنمایی وتنوع بازی به همسرش وجامعه خیانت نکنه هیچ مردی خیانت نمیکنه
طیبه
۲۳:۲۲ ۰۴ تير ۱۳۹۸
همسرم بهم خیانت کرده.به خاطر وجود فرزندانم باهاش زندگی میکنم.نمیتونم فراموش کنم این ناحقی بزرگی که برمن روا داشته.نمیتونم بهش اعتماد کنم.عذابی سخت تمام روزهایه زندگیمو برام تلخ کرده.به شدت دوستش داشتم عاشقانه زندگی میکردم درکنارش.از شادیش خوشحال میشدم وباغمش دنیام غمبار میشد.از لحاظ مالی همیشه کمکش بودم.انگار برادر بودم تا زن.پشتش بودم.همه زندگیم رو تا پایان بااون بسته بودم.خیانت کرد ودنیامو نابود کرد.چقدرالان زندگیم سخت شده نه به انتقام فکر میکنم نه به جدایی.سه تا بچه دارم.اگه راهی میتونین جلوم بزارین که شاد زندگی کنم ممنون میشم.مخصوصا که هنوزم احساس میکنم دروغ میگه.از اینهمه جسارتش ووقاحتش داغون میشم.درنهایت این یأس وناامیدیه که سراسر زندگیمو دربرگرفته
مهناز
۲۲:۵۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
خداوند حکم متعه رو قرار داد برای حفظ بنیان خانواده، حالا چرا تو ایران خانواده ها از هم می پاشند مسئله ایه که باید بررسی بشه، متاسفانه مردان جنبه چندهمسری را ندارند چون همسر اول را کاملا فراموش می کنند و این باعث از بین رفتن کانون خانواده می شه
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
بله از نظر اسلام داشتن چهار همسر همان طور که گفتید مشکلی ندارد وحتی در قرآن هم گفته شده ولی دوست من در ادامه آیه آمده( درصورتی که بتوانید بین آنها عدل ایجاد کنید که مطمنن نمی‌توانید سوره نساء آیه 3) پس تفسیر به رای نکنید و یک آیه را کامل بخوانید بعد نظر بدهید
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
در این زمانه زنها 2 برابر مردان خیانت میکنند و اگر زنها دست از خیانت بردارند مردها دیگر نمی توانند خیانت کنن
۱
۱۹:۰۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
خدا هیچ مرد خیانتکاری رو نبخشه. و از اون مهمتر زن خیانتکار رو
دوس داری با خیر و خوشی زندگی کن دوس نداری لازم ب خیانت نیس ک با نفاق و دورویی تظاهر ب دوس داشتن بکنی جسمت ی جا باشه دلت جای دیگه.
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
خدایا ظهور امام زمان رو برسون
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
چطور یه مرد میتونه زنش رو تو حاملگی ول کنه بره سراغ یه زن مطلقه با دو تا بچه بعد به جای بچه خودش بچه های دیگری رو بزرگ کنه حالا بچه دو سالشه و زنش رو طلاق نمیده و اون تو راهروهای دادگتاه میره میاد و عذابش میده
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
خدایا خودت جواب مردهای خائن رو بده
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
نه به خشم علیه زنان
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
مردایی که با وجود بچه خیانت میکنن ظالمن
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
خیانت خیلیی بده خدا نصیب هیچ زنی نکنه
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
مردای خیانتکار نامرد روزگارن
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
مردای خیانتکار نامرد روزگارن
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
خدا رو شکر من هیچ مشکلی با همسرم ندارم که هیچ
حتی همسر هم ندارم
مهناز
۱۳:۵۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
ای ول خوشبحالت کاش منم مجرد بودم
مهدی
۱۰:۰۵ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
من معنای خیانت رو در مورد آقایان متوجه نمیشوم؟ اگر مردی همسر جدیدی بخواهد بگیرد و بتواند عدالت را رعایت کند از نظر شرع و خداوند هیچ اشکالی ندارد....چیزی را که خدا حلال کرده است را چرا خیانت میبینید؟ زن بصورت ذاتی و فطری تک همسری را میپسندد و وقتی با کسی ازدواج کرد به ندرت پیش می آید که به شخص دیگری فکر کند مگر اینکه مشکلات خاصی داشته باشد ولی طبیعت مرد به اینگونه نیست....من نمیدانم در همین ایران خودمان که تا ۵۰ سال پیش مردهایی داشتیم که چند همسر همزمان داشتند و بهترین زندگی ها را کردند و بهترین فرزندان رو هم تربیت کردند چه مشکلی ایجاد کردند؟ ما اینگونه به فرهنگ غرب احترام می گذاریم که چه بشود‌؟ خداوند به صراحت در قران بیان فرموده اند که مرد می تواند ۴ همسر دائم بگیرد و در صورت نیاز و افتادن به گناه و شرایط خاص هم می تواند متعه کند...هر دوی این مسائل در قران هست...اگر می خواهید حکم خدا را به خیانت تعبیر کنید به صراحت در تیتر محاسبه تان بنویسید....و این را بدانید هر چه از فطرت انسان و حکم خداوند فاصله بگیریم روابط پنهانی و نامشروع و کثیف در جامعه اسلامی ایرانی بیشتر خواهد شد....ایکاش مسیر درست خدا را زشت نشان ندهیم و مسیر زشت شیطان را زیبا...
عاطفه
۱۸:۰۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
اصلا چنین نیست که شما میگید تک همسری در ذات زن و چند همسری در ذات مرد در فرهنگهای مردسالار چنین است.
فاطمه
۱۰:۰۵ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
مردا بیشتر که خیانت میکنند کنار همشرشون نیستند
مژگان
۱۰:۰۵ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
مرد خوب به خدا کم پیدا میشه از 100 درصد 30 درصد مرد خوب است
دقیقا درست گفتی دوست عزیز
۱۲:۴۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
عالی بود
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
چرا باید بعضی از مردا خیانت کنند چرا ؟وقتی که ازدوج میکنند باید پایبند به زندگی وهمسرشون باشند نه اینکه خیانت کنند
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
البته نگفتید چرا روز به روز بر خیانت های همسران افزوده می شود دلیش ترویج روابط خارج از ازدواج در جامعه هست چیزی که مردان به طور طبیعی به آن گرایش دارند و چون مردند خدا را محق می دانند و در این میان زنان نیز برای این که از قافله عقب نمانند به این کاروان پیوسته اند و این دور باطل باعث تزلزل خانواده ها شده است. راهش ترویج حیا و عفت برای زنان است چیزی که دسترسی مردان را به زنان سخت کند نه این که هر کوی و برزنی در چشم به زدنی بتوانی زنی هر جایی را پیدا کنی که بعضا از این امر ارتزاق می کنند چیزی که حتی در شهرهای کوچک نیز باب شده است
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
خدا خائنین رو لعنت کنه
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
خیانت آقایان ؟!!!!!! ازدواج مردان با چند زن امر شرعی و بلا مانع است نام آن خیانت نیست - این هذیانهای زنانه را دور بریزید - روانشناسی که بدون شناخت فرهنگ و اعتقادات مردم حرف بزند او نه تنها بوئی از روش شناسی علمی نبرده است بلکه در تبدیل روابط مشروع (ازدواج) به روابط نامشروع قدم برمی دارد -
ناشناس
۰۷:۰۵ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
خدا رو شکر من هیچ مشکلی با همسرم ندارم
اصلا همسر ندارم
ن
۰۵:۴۶ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
باتشکر ازگزارش خوب