سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان

نهمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سید امیر مصباح، معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: نهمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان دهه سوم مرداد ماه در این شهر برگزار می‌شود.

وی از ارسال ۱۷۷ اثر از ۵۵ شهر کشور به این جشنواره خبر داد و افزود: حمایت از کالای ایرانی و چشم‌انداز روشن برای جامعه سالم، شهر پاک و آرام از اهداف برگزاری نهمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان است.

وی خاطرنشان کرد: این آثار با موضوعات حمایت از کالای ایرانی، فرهنگ ایثار و شهادت - شهروند، آگاهی از حقوق شهروندی - شهروند، آسیب‌های اجتماعی - شهروند، ترویج کتاب و کتابخوانی - شهروند، حقوق کودک - شهروند، محیط زیست چالش ها، مخاطرات، راهکار‌ها - شهروند، مشارکت مسئولانه در صرفه جویی منابع انرژی، حفظ فضای سبز، اموال عمومی، مدیریت زباله و پسماند و ترافیک ارسال شده است.

معاون امور هنری ارشاد گیلان با بیان اینکه این جشنواره در ۲ بخش مسابقه و ویژه کودک و نوجوان برگزار می‌شود، اذعان کرد: از این تعداد آثار ارسالی ١٤٨ اثر مربوط به بخش مسابقه و ٢٩ اثر مربوط به بخش ویژه کودک و نوجوان است.

مصباح با اشاره به اینکه ١٥ نمایش در بخش مسابقه به جشنواره راه پیدا خواهند کرد، افزود: در بخش ویژه کودک و نوجوان نیز که برای دومین سال پیاپی برگزار می‌شود، ۵ اثر با موضوعات مناسب کودکان و نوجوانان پذیرفته می‌شوند.

مصباح با بیان اینکه بازبینی آثار توسط تیم بازبین از ۹ مرداد ماه آغاز شده است، تصریح کرد: آثار راه یافته به جشنواره تا ۲۰ مرداد اعلام خواهد شد.

 

انتهای پیام/ع

ارسال ۱۷۷ اثر به نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.