سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پورابراهیمی در نطق میان دستور:

تیم اقتصادی دولت نیازمند ترمیم اساسی است/ نیرو‌های جوان پرچم جریان اقتصادی را در دست بگیرند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امروز اقتصاد کشور نیازمند به نیروهای جوان است که پرچم جریان اقتصادی را در دست بگیرند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز ( یکشنبه 14 مرداد ) مجلس ، اظهار کرد: دغدغه جدی که در ذهن مردم با توجه به وضعیت نابسامان اقتصادی شکل گرفته، عدم ارتباط مسئولان با مردم است.

وی با بیان اینکه دولت باید ارتباط و تعامل را با مردم برقرار کند افزود: در طول چند هفته اخیر هیچ گونه ارتباط مشخصی از سوی دولتمردان به ویژه مسئولان اقتصادی کشور و همچنین رئیس جمهور با مردم دیده نشد.

نماینده مردم کرمان و راور تصریح کرد: اولین درخواست ما از شما این است واضح و شفاف مسائل اقتصادی را برای مردم تشریح کنید، مردم همواره در عرصه‌های مختلف پای نظام و انقلابشان ایستاده‌اند امروز هم در صورتی که همه موضوعات برای مردم باز و تبیین شود پای نظامشان ایستاده‌اند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواب آشفته دیده است که با تحریم های یک جانبه در عرصه های اقتصادی، جمهوری اسلامی را با مشکل مواجه کند، ایران از توانمندی و ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که البته باید در این عرصه حتما دولت پیش قراول تصمیمات اجرایی باشد، مهم ترین موضوع خودش را در ارتباط با حوزه مأموریت‌هایش با مردم در میان بگذارد چراکه امروز خلا این عدم ارتباط کاملا مشاهده می شود.

نماینده مردم کرمان بیان کرد: امروز اصلی ترین موضوع که بر تمام مشکلات اقتصادی سایه افکنده است و نگرانی های جدی برای مردم ایجاد کرده، مسائل ارزی در کشور است.

پورابراهیمی عنوان کرد: لنگر تصمیمات در اقتصاد کشور، مسائل ارزی است، نمایندگان به دولتمردان در ابتدای سال که التهابات خاصی ایجاد شد، پیشنهاد یک بسته ای را تحت عنوان طرح دو فوریتی ساماندهی بازار ارز مطرح کردیم. همه محورهای طرح پیشنهادی شامل بازار ثانویه، ساماندهی صرافی های کشور، بحث ایجاد سپرده های ارزی در اقتصاد کشور  بود که با ضمانت بانک مرکزی بتوانیم اینها را عملیاتی کنیم اما متاسفانه پافشاری غیر منطقی و غیر تخصصی دولت و استمرار سیاست نرخ واحد ارزی در اقتصاد باعث چنین مسائلی در کشور شد و این قضیه هم قابل پیش بینی بود.

وی گفت: خوشبختانه در جلسات شورای هماهنگی اقتصادی بارها این موضوع  مطرح و پس از چندین جلسه، روز گذشته کلیات سیاست های بسته ارزی کشور تصویب شد، اگر دولت چندین محور اساسی را رعایت کند، بازار ارزی از این وضعیت بیرون می آید و می توانیم مسیر اقتصادی را از این وضعیت خارج کنیم، انتظار نمایندگان از دولتمردان رعایت این مسائل است.

پور ابراهیمی بیان کرد: اصلاح و استقلال ساختار بانک مرکزی مهم است و رئیس جمهور باید بگذارد که بانک مرکزی به صورت استقلال کامل تصمیم بگیرد و یکی از موضوعات مهم نمایندگان همین مهم است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت نیازمند بازسازی و یک ترمیم اساسی است، مطرح کرد: کسانی که سالها در کابینه آزمونشان را پس داده اند و نتیجه عملکردشان ضعیف بوده است، قطعا نمی توانند در این مسیر به دولت کمک کنند و خود رئیس جمهور بارها به ضعف تیم اقتصادی اشاره کردند. انتظار می رود که دولت تصمیم قاطع و سریع بگیرد و اقتصاد کشور را معطل نکند.

پورابراهیمی اظهار کرد: امروز اقتصاد کشور نیازمند به نیروهای جوان مصمم، توانمند و انقلابی است که پرچم جریان اقتصادی را در دست بگیرند و از این مشکلات اقتصادی عبور کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
م
۱۳:۰۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
دیگه خستم شدم از گرونی