سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افزایش سفرهای عتبات به شرط تامین ارز دولتی مورد نیاز

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: در حال حاضر روزانه 2 هزار و 500 زائر ایرانی به عتبات سفر می‌کنند و افزایش ظرفیت سفرها به تامین ارز دولتی بستگی دارد.

مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: در صورت تامین ارز دولتی مورد نیاز برای انجام سفرهای عتبات عالیات، ظرفیت این سفرها افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر تعداد سفرهای عتبات انجام شده نسبت به سال گذشته با رشد 2.7 درصدی روبرو بوده است و به علت تامین ارز مورد نیاز برای این سفرها، افزایش قیمت ارز تاثیر چندانی در افزایش قیمت سفر به عتبات  عالیات نداشته است.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت یادآور شد: هم اکنون به طور میانگین 2  هزار و 500 نفر روزانه به عتبات عالیات اعزام می‌شوند و آمار اعزامی نسبت به ماه مبارک رمضان حدودا 5 برابر شده است.

آقایی همچنین تاکید کرد: افزایش تعداد سفرهای عتبات عالیات منوط به تامین ارز مورد نیاز از طریق بخش دولتی است و با توجه به برآوردهای اولیه در ایام عید قربان و عید غدیر و همچنین روز عرفه، روزانه 4 تا 5 هزار زائر ایرانی به عتبات اعزام خواهند شد.


بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت هوایی سفر به عتبات برای روز عرفه


وی اضافه کرد: با وجود تاکیدات مکرر سازمان حج و زیارت و ستاد عتبات باز هم گاهی برخی از افراد به بهانه کمتر تمام شدن هزینه سفر خود در کاروان های فاقد مجوز از سازمان حج ثبت نام می‌کنند و به نداشتن پوشش بیمه‌ای این کاروان‌ها توجهی ندارند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در صورت بروز هر گونه مشکلی در جریان انجام سفر به عتبات برای افرادی که در قالب کاروان‌های غیرمجاز سفر کرده‌اند، مسئولان و مدیران کاروان هیچ گونه مسئولیتی در این خصوص بر عهده نمی‌گیرند و عوارض مشکلات پیش آمده تنها زائران را متضرر خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
دانشجو
۱۲:۰۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
سلام، هزینه عتبات دانشجویی بخاطر افزایش دلار به بیش از سه میلیون تومان رسیده !!! لطفا رسیدگی کنید..........!! دانشجو از کجا پول بیاره ؟؟؟