سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش بر اجرای همه جانبه حقوق شهروندی در مدیریت شهری مشهد

جانشین شهردار مشهد گفت: ستاد صیانت از حقوق شهروندی شهرداری مشهد ، از هیچ تلاشی جهت اجرایی شدن همه جانبه حقوق شهروندی در مدیریت شهری دریغ نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مصطفی صفایی جانشین شهردار مشهد مقدس در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی گفت : اصلی‌ترین بحث در حیطه حقوق شهروندی، آشنایی شهروندان با قوانین و مقررات مورد عمل و جاری است.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌فرمایند " انقلاب اسلامی مقوله شهروندی را در ایران احیا کرد "، افزود: در آیات متعددی از قرآن کریم به حقوق شهروندی افراد توجه و تاکید شده است؛ آن چیزی که در ایران قبل از انقلاب بود، بحث ارباب و رعیت بود نه بحث شهروندی.

جانشین شهردار مشهد با اشاره به ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی، ادامه داد: راه تحقق حقوق شهروندی از بین بردن ضمینه‌ی نقض آن است و اجرای آن تنها با تعهد، مسئولیت پذیری، اراده سیاسی دولت و مشارکت همگانی مردم امکان پذیر است.

صفایی گفت: نمی‌توان انتظار داشت منشور حقوق شهروندی به نحو معجزه آسایی به مرحله اجرا برسد بلکه این مهم تنها در سایه هماهنگی و اراده همگانی میسر است که دراین راستا، ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی شهرداری مشهد تشکیل شده است.

وی افزود: به مناسبت روز جهانی حقوق بشراسلامی و کرامت انسانی مسابقه آموزشی با عنوان حقوق شهروندی انجام می‌گیرد و به 10 نفر برتر هدایای ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

جانشین شهردار مشهد ادامه داد: امیدواریم روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، برای ارتقاء معرفت عمومی آحاد جامعه نسبت به حقوق و مسئولیت‌های انسانی باشد و همه تلاش کنیم تا زندگی کرامت محور و عدالت گستر و اخلاقی در سطح جهانی تحقق همه جانبه پیدا کند.

انتهای پیام // ف. ش
 

راه تحقق حقوق شهروندی از بین بردن ضمینه‌ی نقض آن است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.