سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهنمای خرید/

چطور یک میز تحریر چوبی مناسب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک میز تحریر مناسب، باید به استانداردهای مورد نیاز یک میز توجه ویژه‌ای داشت.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خانه‌های امروزی ضرورت وجود چندین میز با کاربردهای مختلف به خوبی احساس می شود. یکی از این میزها، میز تحریر است که با افزایش تعداد افراد خانواده و یا سطح مطالعه این نیاز بیشتر هم می شود اما برای انتخاب یک میز تحریر مناسب باید به استانداردهای مورد نیاز یک میز توجه ویژه‌ای داشت، چراکه نامناسب بودن میز تحریر و میز کامپیوتر علاوه بر اینکه باعث ناکارآمدی آن می شود بلکه باعث ایجاد مشکلات عدیده ای جسمی در ستون فقرات , گردن و غیره می‌شود.

از طرفی اگر در انتخاب این میزها توجه کافی نشده باشد، معمولا بعد از خرید قابلیت ایجاد تغیرات در آنها وجود نخواهد داشت و عملا کاربرد چندانی هم نخواهند داشت پس برای انتخاب یک میز تحریر متناسب با ارگونومی خود باید دقت کافی را به خرج دهید؛ به نکات زیر در انتخاب میز تحریر توجه کنید:

- از جنس های چوب با کیفیت استفاده کنید
جنس و کیفیت چوبی که برای میز تحریر چوبی شما استفاده شده است بسیار مهم است . استفاده از چوب های بی کیفیت فقط یک تحمیل هزینه به شماست.

- میز تحریر بهتر است جدا از میز كامپیوتر یا لپ‌تاپ باشد
البته عموما این اتفاق نمی‌افتد. یكی به دلیل اینكه فضای اتاق این اجازه را نمی‌دهد و دیگر اینكه به لحاظ اقتصادی، خانواده‌ها نمی‌توانند دو بار هزینه كنند. در این صورت وقتی می‌خواهید از یك میز برای مطالعه و میز كامپیوتر استفاده كنید، سطح رویه میز باید بزرگ‌تر باشد. صندلی و میز طوری باید باشند كه اگر مانیتور روی میز است، به موازات چشم باشد نه پایین‌تر و نه بالاتر.

- از رنگ های روشن استفاده کنید
این روزها برای دكوراسیون اتاق ، رنگ سفید، رنگ روز محسوب می‌شود. میز، تخت و سایر وسایل چوبی به رنگ سفید، پیشنهاد ویژه طراحان است كه فضای كوچك‌ترین اتاق‌ها را روشن و باز نشان می‌دهد. توصیه می‌كنیم حتی اگر رنگ سفید را دوست ندارید، سراغ رنگ‌های روشن بروید چون رنگ‌های تیره نشاط فضا را از بین می‌برند و مطالعه در آن خسته کننده خواهد شد.

نشیمنگاه صندلی چگونه باشد؟

قوس محدب گودی كمر را می‌پوشاند و قوس مقعر تحدب پشت را در بر می‌گیرد. صندلی بهتر است ارگونومیك باشد و قوس‌های ستون فقرات را در بر بگیرد اما اگر پشتی صندلی صاف بود، برای پر كردن قوس می‌توان از بالشتك‌های مخصوص پشت صندلی استفاده كرد.

نشیمنگاه صندلی باید 90 درصد طول ران را بگیرد. اگر بیش از 90 درصد باشد به زانو فشار می‌آید و اگر كمتر باشد باعث مشكلات عضلانی می‌شود. از نظر عرض هم بستگی به این دارد كه فرد چقدر چاق یا لاغر است اما معمولا فرد به عرض 47، 48 سانتی متر برای نشیمنگاه احتیاج دارد. طول40 سانتی متر هم مناسب است اما باز هم این موارد ثابت نیستند؛ مثلا این میز برای كسی که قدی بلند دارد و استخوان رانش بلند است، ممكن است بیشتر و برای كسی كه قدی كوتاه‌تر دارد، كمتر باشد.

گردن بیش از 20 درجه خم نشود

ارتفاع پشتی صندلی باید كاملا كتف‌ها را بپوشاند و تا مهره هفتم گردن بیاید؛ پشتی صندلی باید دو قوس داشته باشد، یكی قوس مقعر و یكی محدب. زمانی كه فرد مطالعه می‌كند، بهتر است فاصله چشم تا روی كتاب به حدی باشد كه گردن بیش از 20 درجه خم نشود. اگر مجبور بودید این كار را بكنید باید سطح میز مطالعه را بالا بیاورید. همچنین می‌توانید از رحل (نگه دارنده كتاب) یا یك سطح چوبی استفاده كنید تا مجبور نباشید گردن را بیشتر خم كنید.

حفظ ارگونومی بدن در ساعات طولانی کار و نشستن پشت میز از جمله موارد مهمی است که می بایست در خرید میز تحریر به آن توجه شود . بنابراین باید محصولی انتخاب کنید که استانداردهای تولید در ساخت آن رعایت شده باشد .

چوب یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون مدرن و کلاسیک است . بنابراین می توان گفت میز تحریر چوبی از جمله وسایلی است که هیچگاه از مد نمی افتد . یک میز تحریر چوبی شیک می تواند برای سنین مختلف همیشه جذاب باشد .

میز تحریر چوبی که وقتی پشت آن می نشینید از ساعت های طولانی کار یا مطالعه لذت ببرید و زمان را فراموش کنید .

نکته آخر؛ شرایط و کیفیت ساخت میز تحریر است . بهتر است از شرکت های معتبر میز تحریرتان را تهیه کنید تا در هنگام استفاده از آن ارگونومی بدن شما حفظ شود و در حین ساعات طولانی کار ستون فقرات شما دچار آسیب های ناخواسته نگردد .

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.