سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل ٤٥ کلاس طرح ملی بشارت ۱۴۵۲ در کردستان

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از تشکیل ٤٥ کلاس طرح قرآنی ١٤٥٢ در سطح ١٠ شهرستان استان با محوریت حفظ جزء سی قرآن کریم خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کامل گلباغی، امروز در جلسه توجیهی آموزشی مجریان طرح ملی بشارت ١٤٥٢ که با حضور مربیان فعال کانون‌های مساجد و موسسات قرآنی در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، گفت: دوازدهمین دوره طرح ملی و قرآنی کشور، امسال با عنوان بشارت ١٤٥٢ با ویژگی‌های خاص در سطح کانون‌ها و موسسات قرآنی استان آغاز شده است.
وی ادامه داد: عددی که برای نامگذاری طرح انتخاب شد، عدد سال‌های گذشته از نزول قران است و یک هزار و ٤٥٢ سال از نزول قرآن می‌گذرد، از ١٢ سال گذشته تاکنون این طرح به اجرا درآمده است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از تشکیل ٤٥ کلاس طرح قرآنی ١٤٥٢ در سطح ١٠ شهرستان استان همزمان با تابستان امسال خبر داد و افزود: محور طرح در سال جاری، حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم است.
وی با اشاره به تفکیک شهرستان‌های کلاس‌های این طرح در استان بیان کرد: ١٦ کلاس در سنندج، ٦ کلاس در دیواندره، پنج کلاس در قروه، ٢ کلاس در مریوان، یک کلاس در سقز، پنج کلاس در بیجار، ٢ کلاس در سروآباد، چهار کلاس در دهگلان، ٢ کلاس در کامیاران و ٢ کلاس در بانه در راستای اجرای این طرح تشکیل می‌شود.
گلباغی، به اجرای این طرح در سنوات گذشته اشاره و عنوان کرد: طرح‌های گذشته شامل حفظ یک یا دو سوره از قرآن کریم بود که از نظر حجمی بیش از نصفی از یک جزء قرآن را شامل می‌شد.
وی به ویژگی این طرح در سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: ستاد راهبردی حفظ قرآن کریم از سال گذشته تصمیم گرفت که در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت میلیون‌ها حافظ قرآن، در سال جاری در یک بازه زمانی پنج ساله، برنامه‌های متمرکز و همگانی را در این راستا اجرا کند. 
وی گفت: بر همین اساس طرح بشارت ١٤٥٢ با محوریت حفظ جزء ۳۰ در دستور کار قرار گرفت و این حجم در سه فصل تابستان، پاییز و زمستان پیش بینی شده است.
گلباغی به محتوای طرح اشاره و خاطرنشان کرد: در فصل تابستان از انتهای قرآن از سوره مبارکه ناس تا سوره مبارکه زلزال، در فصل پاییز بخش دوم حفظ از سوره مبارکه طارق تا سوره مبارکه بینه و در فصل زمستان نیز بخش سوم حفظ، از سوره مبارکه نبا تا سوره مبارکه بروج، آموزش و حفظ جزء سی ام را خواهیم داشت.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان بسط فرهنگ انس با قرآن کریم و مفاهیم سازنده آن، گسترش فرهنگ تلاوت و تدبر در آیات قرآن کریم، بهره مندی مخاطبان از فرصت ماه مبارک رمضان و همگرایی نهاد‌های قرآنی و اجتماعی برای ایجاد پویش‌های معنوی از جمله اهداف طرح قرآنی ١٤٥٢ برشمرد.
مسئول شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی کردستان یادآور شد: در راستای اجرای این طرح در سال جاری علاوه بر برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و برگزاری مسابقه و اهدای جوایز و هدایای ارزنده، خدمات و تسهیلات ویژه اعتباری نیز با مشارکت مجموعه‌های برتر بخش خصوصی برای شرکت کنندگان تدارک دیده شده است.
انتهای پیام/م

تشکیل ٤٥ کلاس طرح قرآنی ١٤٥٢ در سطح ١٠ شهرستان استان کردستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.