سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه علیه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

مرغداران با توجه به مشاهده چند کانون آنفلوآنزای پرندگان در برخی استان ها و لزوم مصون ماندن صنعت طیور استان، مهم ترین اقدامات پیشگیری کننده را اعمال کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: انجام و تشدید اقدامات امنیت زیستی توسط مرغداران به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری در گله ها و مراکز تولید و پرورش ضروری بوده تا از وقوع آنفلوانزای فوق حاد در سطح مزارع و گله های پرورشی جلوگیری شود.

علیرضا شهرام شرقی افزود: طیور خود را از مناطقی که عمدتاً به وسیله پرندگان مهاجر مورد استفاده قرار می گیرند، دور نگه دارند و هیچ نوع امکاناتی را که جذب کننده پرندگان مهاجر و وحشی باشد ازقبیل استخرهای ذخیره آب را در فارم خود استفاده نکنند.

وی یادآور شد: افراد و تجهیزاتی را که به فارم تولید و پرورش مرغداران دسترسی دارند بایستی محدود شوند و سیستم ضد عفونی تجهیزات و فارم خود را همیشه کارا و به روز نگهدارند.

شرقی افزود: تمهیدات لازم برای پیشگیری از بیماری یادشده توسط دامپزشکی استان در حال انجام است و لازم است تنگناها و مشکلات اعتباری برای این منظور در اسرع وقت تامین شود.

وی گفت: ضروری است مرغداران از ورود پرندگان جدید به مزرعه پرورش با سابقه بیماری نامشخص و بدون پرونده بهداشتی خودداری کرده و از خرید جوجه یکروزه ، پولت ، دان و سایر نهاده های طیور از سایر استانها بدون اخذ مجوز از این اداره کل تا اطلاع ثانوی پرهیز نمایند.

وی افزود: مرغداران بایستی هرگونه بیماری و تلفات را سریعاً به مقامات رسمی دامپزشکی گزارش دهند و دقت نمایند تا سیستم امحاء مناسب و براساس موازین بهداشتی را برای کود و لاشه های پرندگان مرده در فارم خود بکار بگیرند.

همچنین سامانه پیام کوتاه 300001512 آماده دریافت گزارش های مرغداران و تمامی دامپزشکان شاغل در این واحدها در این ارتباط می باشد.

 

انتهای پیام// ف.ح

 

توصیه های اداره کل دامپزشکی استان به مرغداران علیه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

 

برچسب ها: اخبارعلمی ، دامپزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.