سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال تماشاگران از ژانر کمدی در تئاتر/ خنده بر هر درد بی‌درمان دواست!

نمایش‌های کمدی ۵۱ درصد از حجم نمایش‌های سال گذشته را در برمی گیرند و این بیانگر عطش جامعه برای خندیدن است.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروزه نمایش‌های کمدی نسبت به دیگر نمایش‌ها با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو می‌شوند. آمار‌ها نشان می‌دهد در طول یک سال گذشته، ۵۱ درصد نمایش‌ها جزو نمایش‌های کمدی بودند. این در حالی است که این آمار نسبت به سال قبل با رشد ۱۰ درصدی مواجه شده و ما شاهد این هستیم که ژانر کمدی نیمی از صحنه‌های تئاتر را در برگرفته است.

می‌توان گفت نمایش‌های کمدی گیشه‌های تئاتر را پر کرده اند و می توانند مخاطبانی که تماشاگر ثابت تئاتر نیستند را پای سالن‌های تئاتر بکشانند و حتی سالن‌ها را تا پایان تاریخ اجرا پُر نگه دارند. در سال‌های اخیر تماشاگران تئاتر افزایش چمشگیری داشتند که یکی از دلایل آن را می توان به پررنگ شدن ژانر کمدی در تئاتر ربط داد.

نمایش «می سی سی پی نشسته می میرد» از جمله این نمایش‌هاست که استقبال بی نظیر مخاطبان را به همراه داشت و طی ۳۵ روز اجرای خود در سالن ۷۴۰ نفری تالار وحدت، توانست ۲۵ هزار نفر مخاطب را روی صندلی‌های تالار وحدت بنشاند و با فروش ۲ میلیاردی خود به پرفروش‌ترین نمایش تالار وحدت در سال ۹۵ تبدیل شد.

می توان گفت؛ ژانر کمدی در تئاتر، بخش قابل توجهی از جامعه را با این هنر آشتی داده است. این امر نه تنها باعث آشنایی خیلی‌ها با هنر تئاتر و تولید مخاطبان نمایش شده، بلکه برای مدت زمان محدودی هم که شده خنده را روی چهره مخاطبان می‌آورد. شاید هم شرایط سخت زندگی امروزی این نمایش‌ها را برای التیام زخم‌های روان جامعه می طلبد تا بلکه مرهم و مسکنی برای این زخم‌ها باشد.

انتهای پیام/

نمایش های کمدی عطش خنده مخاطب را از بین می برند

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.