سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید چین و اتحادیه اروپا بر حمایت از برجام

وزیر خارجه چین و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر حمایت از توافق هسته‌ای ایران تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، 'وانگ یی' وزیر امور خارجه چین و 'فدریکا موگرینی' مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز جمعه در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای همکاری آسیای شرقی (آسه آن) در سنگاپور با یکدیگر دیدار و ضمن تبادل نظر درمورد جنگ تجاری آمریکا علیه چین و مساله هسته ای ایران بر حمایت از برجام تاکید کردند.

بر این اساس، دو طرف در این دیدار تاکید کردند برجام باید به طور مطلوب حفظ و اجرا شود و پایبندی به این توافقنامه بین‎المللی و اصول و قوانین بین‎المللی ضروری است.

وانگ یی و موگرینی همچنین با هر گونه تحریم یکجانبه مخالفت کرده و بر تقویت هماهنگی و تلاش برای حفظ منافع همه طرف‌ها بر اساس برجام تاکید کردند.

وزیر خارجه چین در این دیدار همچنین با اشاره به موفقیت دیدار اخیر سران چین و اروپا در پکن و تفاهم دو طرف درباره حفظ ساز و کار چند جانبه تجاری، برای مقابله با جنگ تجاری آمریکا علیه چین، گفت: در شرایط کنونی، تقویت به موقع رایزنی ها و همکاری راهبردی و پشتیبانی دو طرف از چند‌جانبه‌گرایی و مقررات بین‎المللی بسیار مهم است.

او گفت: این امر نه تنها برای منافع دو طرف بلکه برای حفظ صلح و ثبات جهان سودمند است. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: اتحادیه اروپا چین را شریک مهم راهبردی خود می‎داند و با هرگونه سیاست و اقدامی علیه چین مخالف است.

موگرینی افزود: اتحادیه اروپا در زمینه پشتیبانی از چند‌جانبه‎گرایی و تجارت آزاد در کنار چین می‎ایستد، اروپا مایل است رایزنی و همکاری راهبردی خود با چین را ادامه دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
برجام برای ما سود چندانی نداشت