سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهریور ماه صورت می‌گیرد؛

برپایی نخستین نمایشگاه دائمی تولیدات مددجویان کمیته امداد آذربایجان غربی در ارومیه

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان غربی از افتتاح نخستین نمایشگاه دائمی تولیدات مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در ارومیه خبر داد.

امیر امیرنیا معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ گفت: در راستای حمایت و تداوم تولیدات و فراهم کردن زمینه بازاریابی برای محصولات مددجویان نخستین نمایشگاه دائمی تولیدات مددجویان تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان غربی، اواخر شهریور ماه در ارومیه افتتاح می‌شود.
امیرنیا افزود: این نمایشگاه درطبقه زیر زمین کمیته امداد منطقه ۲ ارومیه، واقع در خیابان خیام جنوبی این شهر راه اندازی می‌شود و در آن  تولیدات مدجویان در زمینه‌های فرش، قالی بافی، کشاورزی و دامداری و تولیدات خانگی به نمایش و فروش گذاشته می‌شود.


ایجاد ۵۳۲ فرصت شغلی در چهار ماه نخست سالجاری برای مددجویان کمیته امداد استان


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان غربی در رابطه با اشتغال و توانمند سازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد نیز اظهار کرد: در چهار ماه نخست سالجاری ۵۳۲ فرصت شغلی در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، صنعتیو تولیدی و خدماتی، با حدودأ ۹ میلیارد و چهارصد میلیون تومان اعتبار برای مددجویان تحت پوشش ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین طرح‌های اشتغال در زمینه خدماتی با ۲۶۷ طرح و اعتبار ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اجرا شده است، افزود: از مابقی طرح‌ها ۲۱۸ طرح در زمینه دامپروری با ۴ میلیارد و ۳۷۱ میلیون تومان، ۳۳ طرح در زمینه صنایع دستی با ۲۹۴ میلیون تومان، ۱۰ طرح در زمینه کشاورزی با ۲۸۵ میلیون تومان و ۴ طرح صنعتی و تولیدی با ۱۴۰ میلیون تومان اعتبار اجرا شده است.
امیرنیا اضافه کرد: از کل طرح‌های مذکور ۲۶۴ طرح در مناطق شهری و ۲۶۸ طرح در مناطق روستایی اجرا شده است.
وی همچنین اظهار کرد: تاپایان سال جاری نیز ۸ هزار و ۳۶۱ طرح با ۱۸۷ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع امدادی، قرض الحسنه بانکی و صندوق روستایی از تعهدات کمیته امداد می‌باشد که تا پایان سالجاری اجرا خواهند شد.

تولید و فروش ۴۴۴ تخته فرش توسط مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در آذربایجان غربی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود، قالی بافی و فرش بافی را یکی از طرح‌های اجرایی در زمینه صنایع دستی عنوان کرد و گفت: در سه ماه نخست سالجاری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان غربی ۴۴۴ تخته فرش به متراژ یک هزار و ۶۰۶ متر مربع و به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بافته اند.
امیرنیا افزود: سال گذشته نیز یک هزار و ۶۳۰ تخته فرش به متراژ ۵ هزار و ۱۹۴ متر مربع و به ارزش ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان توسط مددجویان کمیته امداد آذربایجان غربی تولید و به فروش رسید که با ۶۵ درصد سود خالص، ۵ میلیارد و ۹۱۵ میلیون تومان عاید بافندگان شد.
امیرنیا با اشاره به طرح‌های حمایتی کمیته امداد آذربایجان غربی از مددجویان بافنده فرش در استان، گفت: نظارت بر طرح‌های اشتغال، اجرای دوره‌های به آموزی، اجرای دوره پایدار سازی و مهارت آموزی، بازدید ناظران کمیته امداد از کارگاه‌های تولید فرش و همچنین اهتمام در برگزاری نمایشگاه‌های فرش، از اهم برنامه‌های حمالیتی کمیته امداد آذرربایجان غربی از مددجویان بافنده فرش در استان است.
وی یاد آور شد: مددجویان خوی، تکاب و چالدران با بافت ۳۵ درصد از کل فرش‌های بافته شده، بیشترین تولیدات فرش در آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده اند.
انتهای پیام/ح


نمایشگاه تولیدات مددجویان کمیته امداد در ارومیه برپا می‌شود

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.