سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قنبرزاده: توانایی کسب مدال در جاکارتا را دارم/ کلاس کاری دوومیدانی با حضور مربیان خارجی بالاتر رفته است

ملی پوش پرش ارتفاع تیم ملی دوومیدانی گفت:علیرغم رقابت تنگاتنگ، من این توانایی را در خودم می‌بینم که به مدال دست یابم.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،کیوان قنبرزاده  درباره آخرین شرایطش اظهار داشت: در فاصله کمتر از یک ماه تا شروع بازی های آسیایی جاکارتا توانستم در مرحله نهایی لیگ طلایی رکورد 2.15 متر را بر جا بگذارم. تصور  می کنم  وضعیت بدنی ام نسبت به ماه های قبل از شرایط مطلوب تری برخوردار است، زیرا در رقابت هایی که حضور داشتم شرایطم چندان آیده آل نبود.

او ادامه داد: منتظر این هستم تا ببینم شرایط فدراسیون برای بازی های آسیایی جاکارتا چه خواهد بود. آن طوری که در خودم می بینم توانایی این را دارم تا بتوانم در جاکارتا یکی از مدال آوران کاروان اعزامی کشورمان باشم.

ملی پوش پرش ارتفاع کشورمان درباره رکوردهایش  در مسابقات اخیر گفت: چنانچه من در مسابقات رکوردی حتی زیر 2 متر را هم ثبت کنم راضی هستم. زیرا من طی مدت حضورم در روسیه توانستم  مسائل زیادی را از زاگارولکا یاد بگیرم و امیدوارم در بازی های آسیایی نتیجه مطلوبی بدست بیاورم.

او افزود: برنامه کوتاه مدت فدراسیون برای رقابت های آسیایی جاکارتا است . من در هشت ماهی که در کمپ مسکو حضور داشتم با تمرین کردن زیر نظر یوگنی زاگارولکا تاکتیک هایی را آموختم که می تواند در ادامه فعالیت ورزشی ام مثمر ثمر باشد. هر چند که تا الان رکوردهایم زیاد چشمگیر نیستند اما مطمئنم که در ادامه راه می توانم بالای 2.30 متر بپرم.

اگر شایستگی حضور در جاکارتا را داشته باشم با مدال باز می گردم

قنبرزاده در ادامه بیان کرد: تلاش می کنم تا  از این تاکتیک هایی که فرا گرفتم استفاده کنم. اگر شایستگی این را داشته باشم که در بازی های آسیایی خوب بپرم حتما این کار را عملی خواهم کرد و با مدال به کشور باز می گردم. اگر هم نشود که باید بگویم سهله انگاری از من بوده است. زاگارولکا یکی از مربیان با دانشی است که شاگردانش در رقابت هایی که شرکت می کنند پرش های بالای 2.30 متر را ثبت می کنند و مطمئن باشید برای من هم همین موضوع صدق می کند و این رکوردهای ضعیف تا ابد پا برجا نخواهد بود.

دارنده مدال نقره بازی های داخل سالن آسیا در مورد اینکه تکلیف ادامه همکاری اش با زاگارولکا چه می شود، اظهار داشت: فرصت زیادی برایم تا شروع بازی های آسیایی جاکارتا باقی نمانده و باید یک جلسه با فدراسیون ترتیب دهم تا ببینم شرایط چه خواهد شد. اگر بخواهم یک اردوی دیگر به روسیه بروم وقت از دست می رود. شاید بهتر باشد در همین ایران و زیر نظر مربیان داخلی تمریناتم را پیگیری کنم.

او در مورد اینکه آیا می تواند در نبود معتاز بارشیم در بازی های آسیایی مدالی کسب کند یا خیر، پاسخ داد: بله خوشبختانه در نبود معتاز بارشیم این شانس به من رو کرده که صاحب مدال شوم. هر چند که رقابت در رشته پرش ارتفاع بسیار تنگاتنگ است و هر کسی که باهوش تر باشد می تواند روی سکو برود. من این توانایی را در خودم می بینم که به مدال دست یابم.

قنبرزاده درباره اینکه آیا در صورت ادامه همکاری با زاگارولکا در مسابقات جهانی 2019 دوحه این پتانسیل را دارد تا رکورد بالای 2.30 متر را ثبت کند یا خیر، گفت: تمام این موارد برمی گردد به نتیجه ای که در بازی های آسیایی جاکارتا کسب می کنم و تصمیم گیری که در مورد ادامه همکاری با زاگارولکا گرفته می شود. در این یک سالی که گذشت تمام مسئولان فدراسیون برای ورزشکاران سنگ تمام گذاشتند. خودم هم چیزی کم نگذاشتم.

ملی پوش پرش ارتفاع درباره تلاش فدراسیون برای جذب مربیان خارجی برای ورزشکاران گفت: در این هشت ماهی که عازم روسیه شده ام خوشبختانه حاشیه ها در دوومیدانی کمتر شده است. تشکیلات فدراسیون طوری بوده که اصلا برایش مدال مهم نیست. چون که تمام تلاشش را برای ورزشکاران انجام داده و به بهترین نحو ممکن برای ورزشکاران مربیان خارجی خوبی جذب کرده است. با این کارها تا حد زیادی کلاس کاری فدراسیون دوومیدانی تغییر کرده است. به طوری که ورزشکاران ضمن برگزاری اردو در کشورهای مختلف در مسابقات خوبی هم شرکت می کنند. دوومیدانی رشته ای نیست که راحت بشود در آن مدال طلا گرفت.همین که یک قدم درست برداشته می‌شود، مسلماً بهترین انرژی است و این کار مثبت برای سال‌ها در دوومیدانی می‌ماند. مربیانی که در سال های گذشته جذب شده اند هنوز هم دارای اطلاعات خوبی هستند و آن را به ورزشکاران انتقال می دهند. بدون شک هزینه هایی که ملی پوشان شده بسیار درست بوده و از این اتفاق بسیار خوشحالم. امیدوارم نتیجه خوبی حاصل شود و هم شرایط ورزشکاران بهتر از گذشته شود.


بیشتر بخوانید:

هشتمی قنبرزاده در رقابت های بین المللی پرش ارتفاع لهستان

چهارمی قنبرزاده در مسابقات پرش ارتفاع هروویل فرانسه


انتهای پیام/

اظهارات قنبرزاده درباره بازی های آسیایی جاکارتا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.