سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چامسکی: دخالت اسرائیل در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بیشتر از روسیه بوده است

تحلیلگر مشهور سیاسی آمریکا گفت ابعاد دخالت رژیم صهیونیستی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که درباره روسیه گفته می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نوام چامسکی، تحليلگر مشهور سیاسی آمریکا، گفت ابعاد دخالت رژیم صهیونیستی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور بسیار گسترده تر از آن چیزی است که درباره روسیه گفته می‌شود.

نوام چامسکی از اقدامات اخیر علیه روسیه به علت دخالت ادعایی این کشور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا انتقاد کرد. چامسکی 89 ساله که مواضع اش در مخالفت با سیاست خارجی دولت آمریکا مشهور است، در برنامه ای تلویزیونی گفت ادعای دخالت روسیه در انتخابات موجب نگرانی افراطی رسانه ها شده است اما در بیشتر کشورهای جهان این مساله تنها یک شوخی بوده است.

وی در ادامه به تلاش های «آشکارا و وقیحانه» رژیم صهیونیستی برای تاثیر در سیاست های آمریکا اشاره کرد و افزود «دخالت اسرائیل در انتخابات آمریکا بسیار گسترده تر از آن چیزی بود که روسیه توان انجام آن را در این زمینه داشت».

چامسکی سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، را در مارس 2015 در کنگره در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما یادآور شد و افزود نخست وزیر اسرائیل به صورت مستقیم و بدون اطلاع رئیس جمهور به کنگره رفت و در آنجا با تشویق گرم مورد استقبال قرار گرفت که این اقدام «در تلاش برای از بین بردن سیاست های رئیس جمهور صورت گرفت». وی افزود: «آیا پوتین بدون اطلاع رئیس جمهور به کنگره نامه فرستاد و از آنها خواست تغییری ریشه ای در سیاست های آمریکا ایجاد کنند؟ این تنها بخش کوچکی از این دخالت های افراطی اسرائیل است».

گفتنی است نتانیاهو در سخنرانی خود در کنگره، مخالفت شدید تل آویو را با توافق هسته‌ای که بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک امضا شده بود، اعلام کرد و از قانونگذاران آمریکایی خواست تا آنجا که می توانند بر سیاست‌های کشورشان در این زمینه تاثیر بگذارند.

انتهای پیام/

اظهارات چامسکی درباره دخالت رژیم صهیونیستی در انتخابات آمریکا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.