سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

 لزوم رفع مشکلات گردوکاران اندیمشک

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک بر لزوم رفع مشکلات گردوکاران این شهرستان تاکید داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید هدایت‌الله موسوی، رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: در حوزه تولید گردو و دیگر محصولات کشاورزی،شهرستان دارای ظرفیت و استعداد خاصی است و در صورت توجه مناسب به آن و حمایت مناسب از کشاورزان شهرستان اندیمشک، امکان ایجاد اشتغال و افزایش و توسعه تولیدات کشاورزی در اندیمشک و گسترش خدمات این حوزه، وجود دارد.

وی افزود: اقلیم گرم خوزستان، آفت‌ها و بیماری‌های درختان گردو، حضور پرندگان مختلف از جمله دارکوب و هم‌چنین خشک‌سالی و سخت‌گذر بودن محل رویش درختان گردو از جمله مشکلات گردوکاران شهرستان اندیمشک است.

موسوی بیان داشت: با توجه به شرایط خاص نگهداری درختان گردو و لزوم حمایت از کشاورزان شهرستان، باید در زمینه تولید گردو و تأمین نیازهای کشاورزان شهرستان با دقت و توجه بیشتر اقدام کرد و با برنامه‌ریزی در این جهت، گام برداشت.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک عنوان کرد: بیشترین حجم تولید گردو در اندیمشک مربوط به نوع گرمسیری بوده و بیشترین حجم درختان گردوی شهرستان نیز در ارتفاعات بخش الوار گرمسیری و در مناطق سخت‌گذر اندیمشک کاشته شده و پرورش یافته‌اند.

وی ادامه داد: کشت گردو ظرفیت کشاورزی شهرستان اندیمشک را بیان می‌کند و به همین جهت و با پیگیری و همکاری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و مسئولان جهاد کشاورزی خوزستان، حمایت از کشاورزان شهرستان و تأمین نیازهای آنان، مورد توجه قرار گرفته و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای توسعه کشت گردو در اندیمشک، حمایت می‌شود.

انتهای پیام/م

توسعه کشت گردو در اندیمشک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.