سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودکفایی کرمان از لحاظ تامین فرآورده های خونی

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: اکنون استان به لحاظ تامین فرآورده‌های خونی کاملا خودکفاست و در مواقعی که شبکه دچار کمبود شود خون مورد نیاز از شبکه ملی خونرسانی، تامین می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،روح الله میرزایی ،مدیرکل انتقال خون استان کرمان امروز در دیدار کارکنان این اداره کل با سرپرست استانداری گفت: اکنون استان به لحاظ تامین فرآورده‌های خونی کاملا خودکفاست و در مواقعی که شبکه دچار کمبود شود خون مورد نیاز از شبکه ملی خونرسانی، تامین میشود.

روح الله میرزایی افزود:در سه ماهه اول امسال ضایعات خونی نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته و به حدود ۷ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه اهداکنندگان مستمر حداقل ۲ بار در سال، خون اهدا می‌کنند گفت: در سال نود و پنج ۵۸ درصد اهدا کنندگان استان اهداکننده مستمر بوده اند و اکنون بیش از ۲۰ هزار اهدا کننده مستمر در استان داریم که تعداد آن‌ها از میانگین کشوری بالاتر است.

میرزایی تعداد کل اهداکنندگان استان در سال ۹۶ را بالای ۷۲ هزار اهداکننده عنوان کرد.

وی همچنین با عنوان اینکه از اعتبارات سال گذشته فقط ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است گفت: تجهیزات قدیمی و فرسوده سازمان بر کیفیت خون تاثیر منفی می‌گذارد و سازمان انتقال خون برای بروز کردن امکانات و تجهیزات نیاز به اعتبارات بیشتر دارد تا بتواند به خوبی پاسخگوی نیاز خونی استان باشد.

فدایی سرپرست استانداری کرمان هم در این دیدار گفت: باید با خیران حوزه سلامت استان جلسه گرفت و از آن‌ها برای تامین مالی سازمان انتقال خون کمک گرفت.

فدایی برای پیگیری تخصیص اعتبار از ردیف‌های زلزله به سازمان انتقال قول مساعد داد.

انتهای پیام/ی

سطح کیفی فرآورده‌های خونی ایران همطراز با دنیاست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.