سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۳ برابری پرداخت تسهیلات طرح‌های گردشگری و صنایع دستی

سرپرست معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در یک ماه اخیر با رشد سه برابری پرداخت تسهیلات طرح‌های گردشگری و صنایع دستی روستایی و عشایری مواجه شده ایم.

در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ احمد دیناری افزود: تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری به منظور حمایت از کارآفرینی و ایجاد و توسعه کسب و کار‌های رسته‌های مختلف منجمله گردشگری و صنایع دستی و تقویت اقتصاد جوامع میزبان یا محلی پرداخت می‌شود و نتیجه آن افزایش اشتغالزایی، آبادانی مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به سوی شهر‌ها است.

وی گفت: تعداد ۵۶۸ طرح گردشگری و صنایع دستی در شهرستان‌های استان پذیرش و ۵۰۲ طرح در کارگروه‌های اشتغال و سرمایه گذاری به تایید رسیده و از این حیث در حال حاضر دارای رتبه پنجم دربین استان‌ها هستیم.

سرپرست معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: البته این رتبه‌ها با توجه به تعداد طرح‌ها و تایید و عدم تایید آن‌ها به طور مستمر در حال تغییر است.

احمد دیناری گفت: تا دهم مرداد سالجاری ۱۷۲ طرح در بانک‌های عامل به تایید قطعی رسیده و مبلغ ۳۲ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های گردشگری و صنایع دستی استان پرداخت شده که در مقایسه با یک ماه گذشته رشدی ۳ برابری را نشان می‌دهد.

وی افزود: میزان اشتغال ایجادی ۱۷۲ طرح مورد اشاره نیز حدود ۳۰۰ نفر است.

سرپرست معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: لزوم ارائه اسناد مالکیت شهری به عنوان وثیقه، لزوم ارائه قرارداد‌های پیمانکاری با شرکت‌های گریددار در پروژه‌های در دست ساخت یا توسعه، فرایند طولانی صدور ضمانت نامه‌های سرمایه گذاری و عدم امکان صدور پیش فاکتور، بخشی از مشکلات و موانع موجود تحقق اهداف و اجرای طرح است.

احمد دیناری افزود: در جلسه مورخ ۱۰ مرداد ۹۷ کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با حضور معاون وزیر کار و تعاون مطرح گردید، که امیدواریم در سطح ملی مورد بازنگری قرار بگیرد و پروسه پرداخت‌های بانکی روان‌تر شود.

وی گفت: مبلغ ۳ میلیارد ریال نیز در قالب طرح اشتعال فراگیر، یا تبصره ۱۸ به کسب و کار‌های گردشگری و صنایع دستی پرداخت شده است.

انتهای پیام // ف. ک
 
مبلغ ۳ میلیارد ریال در قالب طرح اشتغال فراگیر، یا تبصره ۱۸ به کسب و کار‌های گردشگری و صنایع دستی پرداخت شد
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.